تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۳:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189781

سینماسینما، پاریس: «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه، در روز اول اکران «پارازیت» بونگ جون-هو را شکست داد!

این مقایسه از آن جهت است که هر دو فیلم برنده نخل طلا شده‌اند. در روز اول اکران «آناتومی یک سقوط»، تعداد ۵۵.۳۸۲ تماشاگر و برای «پارازیت»، ۵۴.۹۴۱ تماشاگر در فرانسه به سینما رفتند. این در حالی است که تعداد سالن‌های فیلم ژوستین تریه کمتر از ‌پارازیت بوده است.

برای نخستین بار است که یک فیلمساز زن برنده نخل طلا با چنین موفقیتی در گیشه روبرو شده است. بر مبنای پیش بینی کارشناسان، این فیلم در پایان هفته اول مرز ۳۹۰ هزار تماشاگر را پشت سر خواهد گذاشت و در پایان اکرانش احتمالا می‌تواند رقم ۱.۹۷۰ هزار تماشاگری که «پارازیت» داشته را پشت سر بگذارد و این برای سینمای فرانسه موفقیت بسیار با اهمیتی به حساب می‌آید. از آنجا که تعدادی از کشورها نامزدهای خود را برای آکادمی اسکار انتخاب کرده‌اند به احتمال بسیار قوی از سوی فرانسه همین فیلم  «آناتومی یک سقوط» معرفی خواهد شد.

در ارتباط با آمار فروش فیلمهای ایرانی در فرانسه دو فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «شهرخاموش» اثر احمد بهرامی به تازگی به پرده سینماهای فرانسه رفته بودند که اولی در سه هفته اول در ۹۹ سینما تعداد ۳۲۳۰۰ تماشاگر و «شهر خاموش» در هفته اول در ۱۳ سینما ۹۷۸ بیننده داشته است. قرار است از ششم ماه سپتامبر فیلم دیگر احمد بهرامی «دشت خاموش» در فرانسه بنمایش عمومی درآید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها