تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175619

روزنامه گاردین سعید روستایی را به عنوان بخت اول دریافت جایزه بهترین کارگردان از هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، پیتر بردشاو، منتقد ارشد روزنامه گاردین، همزمان با آخرین روز از هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در یادداشتی پیش‌بینی خود از برندگان دوره حاضر از این رویداد سینمایی را معرفی کرد.

براساس پیش‌بینی‌های این منتقد نام‌آشنا، نخل طلای جشنواره امسال به فیلم تصمیم به رفتن ساخته پارک چان ووک خواهد رسید و فیلم نزدیک به کارگردانی لوکاس دونت جایزه بزرگ را دریافت خواهد کرد.

به عقیده برنارد شاو، جایزه هیات داوران هفتادوپنجمین دوره از جشنواره کن به فیلم آرامش ساخته آلبرت سرا می‌رسد و جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم برادران لیلا به سعید روستایی اهدا خواهد شد.

 پیرفرانچسکو فاوینو برای بازی در فیلم نوستالژی جایزه بهترین بازیگر مرد و تانگ وی برای نقش‌آفرینی در فیلم تصمیم به رفتن برنده جایزه بهترین بازیگر زن خواهد شد.

در این پیش‌بینی همچنین شارلوت واندرمیرش و فیلیکس ون گرینینگن برای نگارش فیلمنامه فیلم هشت کوه به عنوان بخت‌های اول دریافت جایزه بهترین فیلمنامه معرفی شدند.

فیلم برادران لیلا به عنوان نماینده سینمای ایران در این دوره از جشنواره فیلم کن، درباره زنی به نام لیلا (ترانه علیدوستی) است که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و ۴ برادرش کرده است و خانواده‌ای پرتنش دارد که زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند خرج زندگی خود را دربیاورند، لیلا نقشه‌ای می‌چیند… برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی ساخته شده و پخش بین الملل آن برعهده کمپانی وایلد بانچ است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها