در هفتهای که فروش جهانی «سرنوشت خشمگین» از مرز یک میلیارد دلار گذشت، یک فیلم هندی سومین اثر پرفروش سینماهای آمریکا شد.
به گزارش سینماسینما، در رویدادی غیرمنتظره فیلم مستقل «چگونه عاشقی لاتینتبار باشیم» و فیلم بالیوودی «باهوبالی ۲: فرجام» از جمله پرفروشترین آثار در حال اکران سینمای آمریکا شدند و در کمال تعجب تریلر «دایره» با بازی اما واتسون و تام هنکس در جدول پرفروشهای سینمای آمریکا پایینتر از آنها قرار گرفت.
با وجود درخشش دور از انتظار این دو فیلم در گیشه همچنان فیلم «سرنوشت خشمگین» پرفروشترین اثر است و هفته گذشته نیز به فروشی برابر با ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. مجموع فروش این اثر در سینماهای آمریکا پس از سه هفته اکران به ۱۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.
فروش جهانی «سرنوشت خشمگین» هفته گذشته به لطف فروش فوقالعاده در بازارهای بزرگ سینمای جهان به ویژه چین از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. هشتمین قسمت از سری فیلمهای «سریع و خشمگین»، تا کنون تنها در چین بیش از ۳۶۱ میلیون دلار بلیت فروخته است.
دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته اثری از سینمای مستقل با عنوان «چگونه عاشقی لاتینتبار باشیم» بود. این فیلم تنها یک هزار سالن سینما در اختیار داشت و علیرغم آن ۱۲ میلیون دلار بلیت فروخت.
این اثر سینمایی کمدی که آمریکاییهای لاتینتبار را هدف قرار داده به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی اکران شده است. در این فیلم چهرههایی چون سلما هایک و بازیگر سرشناس سینمای مکزیک اوهنیو دربز در آن بازی کردهاند. داستان فیلم درباره مردی که پس از ۲۵ سال زندگی با همسر پولدارش از او جدا میشود و اکنون مجبور است برای ادامه زندگی به خواهرش پناه ببرد.
کریستن بل، رافائل الخاندرو و راب ریگل دیگر بازیگران این فیلم هستند. بیش از ۹۰ درصد خریداران بلیت این اثر سینمایی آمریکاییهای لاتینتبار بودند.
«چگونه عاشقی لاتینتبار باشیم» تنها اثری نیست که با اتکا به یک طیف خاص از شهروندان آمریکایی در گیشه موفق میشود. هفته گذشته فیلم بالیوودی «باهوبالی ۲: فرجام» نیز در ۴۵۰ سالن سینما اکران شد و با وجود تعداد اندک سینماهای محل اکران به فروشی برابر با ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این میزان فروش در تاریخ اکران فیلمهای سینمای هندوستان در آمریکا بینظیر است.
«باهوبالی ۲: فرجام» دنباله فیلم «باهوبالی: آغاز» است که سال ۲۰۱۵ به سینما عرضه شد. این فیلم محصول سینمای جنوب هندوستان است که معمولا زیر سایه محصولات هندی زبان سینمای بالیوود قرار دارد. در این دنباله سینمایی داستان خویشاوندان سلطنتی در یک قلمرو پادشاهی اسطورهای روایت میشود.
هفته گذشته فیلم «دایره» با بازی اما واتسون و تام هنکس نیز در آمریکا اکران شد و در حالی که هیچ کس انتظار نداشت در جدول فروش پایینتر از «چگونه عاشقی لاتینتبار باشیم» و «باهوبالی ۲: فرجام» قرار گرفت. پس از درخشش اما واتسون در فیلم پرفروش «دیو و دلبر» تصور شکست تجاری یک فیلم با حضور این بازیگر در کنار تام هنکس دشوار است.
«دایره» به کارگردانی جیمز پانسالت با فروشی برابر با ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در بیش از سه هزار سالن سینما چهارمین اثر پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بود. یکی از دلایل فروش پایین این اثر سینمایی نقدهای منفی منتقدان سینمایی پیش از اکران آن بود.
در «دایره» موضوع تهاجم به حریم شخصی در عصر اینترنت بررسی میشود. داستان فیلم در آیندهای نزدیک و در یک شرکت فناوری اطلاعات روی میدهد. اما واتسون کارمند تازه این شرکت است و پس از ورود به موضوع تاریکی پی میبرد که بر زندگی دوستان، خانوادهاش و بخش بزرگی از جامعه تاثیر میگذارد.
جان بویگا، کارن گیلان، ایلار کولترین، پتن اسوالت و بیل پکستون دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند که صرف ۱۸ میلیون دلار ساخته شده است.
هفته گذشته اکران فیلم «تردستی» به کارگردانی جی.دی دیلارد نیز در ۵۰۰ سالن سینما آغاز شد. این فیلم که نخستین بار در جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمده بود با فروشی برابر با یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هفته را به پایان رساند.
در این میان قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» هفته گذشته در ۳۷ کشور به غیر از آمریکا اکران شد و در این کشورها به فروشی برابر با ۱۰۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. اکران «نگهبانان کهکشان ۲» از روز جمعه ۱۵ اردیبهشت در آمریکا آغاز میشود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





