دیوید فینچر کارگردان سرشناس سینما پاییز سال آینده با فیلم «قاتل» به چرخه اکران سینماهای جهان برمیگردد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «قاتل» به کارگردانی دیوید فینچر برای نتفلیکس تریلری نوار است که با بازی مایکل فاسبندر و تیلدا سوینتون ساخته شده و قرار است نوامبر ۲۰۲۳ به نمایش درآید.
پس از آن که یک دهه ساخت این فیلم معوق ماند، سرانجام نتفلیکس حقوق آن را از پارامونت خرید تا دیوید فینچر بتواند آن را کارگردانی کند.
این کارگردان که برنده گلدن گلوب است و ۳ نامزدی اسکار در کارنامه دارد برای ساخت فیلمهایی چون «شبکه اجتماعی»، «منک»، «دختر گمشده»، «هفت» و «زودیاک» شناخته میشود.
فینچر در «قاتل» با اندرو کوین واکر نویسنده «هفت» دوباره همکاری کرده است. واکر فیلمنامه فیلمهای دیگری چون «گرگینه» و «اسلیپی هالو» را نوشته است.
گرچه فینچر در ۵ سال اخیر تقریبا به صورت انحصاری با نتفلکیس کار کرده است، اما آنها به صورت رسمی در نوامبر ۲۰۲۰ قراردادی ۴ ساله امضا کردند تا این همکاری را انحصاری کند. وی سازنده شماری از بزرگترین پروژههای نتفلیکس در دهه اخیر بوده که شامل «منک»، «عشق مرگ و روباتها»، «خانه پوشالی» و «شکارچی ذهن» بوده است.
فیلم «قاتل» با اقتباس از یک مجموعه رمان گرافیکی فرانسوی به قلم الکسیس نولنت با تصویرپردازی لوک جاکامون اقتباس شده که داستان قاتل بی نامی را روایت میکند که پس از سالها بهترین بودن در کارش، دیگر نمیخواهد قاتل باشد اما باید جواب مشتریهایش را بدهد. این مجموعه از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ منتشر میشد.
مایکل فاسبندر نامزد اسکار و گلدن گلوب که بازیگر فیلمهایی چون «مردان ایکس»، «۱۲ سال بردگی» و «استیو جابز» بوده در نقش قاتل ظاهر شده است. در مقطعی گفته میشد برد پیت قرار است در این نقش بازی کند.
این فیلم در چندین قاره و کشور فیلمبرداری شده که نیواورلئان، شیکاگو، جمهوری دومینیکن، پاریس از جمله آنهاست. گفته شده اواخر نوامبر فیلمبرداری فیلم در سانتودومینگو انجام و فیلمبرداری در نهایت تا نیمه مارس ۲۰۲۲ تمام شد.
این فیلم قرار است ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ توسط نتفلیکس منتشر شود.
فینچر قرار است پیشدرآمد «محله چینیها» فیلم مشهور سال ۱۹۷۴ را هم برای نتفلیکس بسازد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با بازی برد پیت؛ دیوید فینچر «کلیف بوث» را کارگردانی میکند
- استیون سودربرگ تایید کرد؛ دیوید فینچر دنباله «روزی روزگاری در هالیوود» را میسازد
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





