تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75838

دنیای سینما طی سال ۲۰۱۷ برخی از چهره های سرشناس خود را از دست داد.

به گزارش سینماسینما، دنیای سینما طی سال ۲۰۱۷ برخی از چهره های سرشناس خود را از دست داد. جری لوئیس کمدین مشهور آمریکایی، راجر مور انگلیسی بازیگر نقش جیمز باند، ژن مورو ستاره با سابقه سینمای فرانسه، جرج رومرو کارگردان آمریکایی و استاد فیلم های ژانر وحشت، مارتین لاندو بازیگر سینما و سریال های تلویزیونی در آمریکا، ژان روشفور هنرپیشه، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و تئاتر فرانسه و میشائیل بالهاوس فیلمبردار برجسته آلمانی از جمله شناخته شده ترین این افراد بودند.

جری لوئیس

جری لوئیس استاد کمدی اسلپ استیک (کمدی بزن بکوب) ماه اوت سال جاری در سن ۹۱ سالگی درگذشت. او پیش از آغاز فعالیت حرفه ای به عنوان بازیگر، کمدین و خواننده، به همراه دین مارتین زوجی هنری را تشکیل داد که یکی از موفق ترین گروه های ۲ نفری سرگرمی پس از جنگ دوم جهانی لقب گرفت.

راجر مور

راجر مور بیشتر به واسطه بازی در نقش جیمز باند که شان کانری آنرا در سال ۱۹۷۲ ایفا کرده بود به شهرت رسید. او را همچنین با نام سیمون تمپلر، شخصیت اصلی سریال تلویزیونی «دِ سنت» می شناسند که در دهه شصت پخش می شد. پرسوناژ «لرد برت سینکلر» در سریال «ترغیب گران» از جمله دیگر نقش های ماندگاری است که این هنرپیشه انگلیسی ایفا کرده است. راجر مور ماه مه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

ژن مورو

ژن مورو هنرپیشه شاخص و سرشناس فرانسوی در طول ۶۰ سال فعالیت هنری در بیش از هفتاد اثر سینمایی کارگردانان به نام هم عصر خود ایفای نقش کرد. او ماه ژوئیه در سن ۸۹ سالگی رخت از جهان بر بست.

جرج رومرو

جرج رومرو پدر خوانده فیلم های زامبی و از پیشگامان ژانر وحشت ماه ژوئیه سال جاری ۷۷ سال داشت که بر اثر سرطان ریه از دنیا رفت.

مارتین لاندو

چارلی چاپلین الهام بخش بازیگر آمریکایی مارتین لاندو بود. بازی در نقش مکمل فیلم «شمال از شمال غربی» آلفرد هیچکاک اولین حضور لاندو بر پرده سینما بود. صاحب جوایز گلدن گلوب، اسکار و بفتا ماه ژوئیه در سن ۸۹ سالگی دنیا را ترک کرد.

ژان روشفور

ژان روشفور بازیگر نامدار فرانسوی در بیش از ۱۶۰ اثر سینمایی ایفای نقش کرد که «آوریل و جهان فوق العاده» آخرین آن بود. روشفور ماه اکتبر در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

میشائیل بالهاوس

میشائیل بالهاوس، فیلمبردار برجسته آلمانی که ماه اوت در سن ۸۱ سالگی درگذشت فعالیت حرفه ای خود را در دهه هفتاد با «راینر ورنر فاسبیندر»، کارگردان آلمانی آغاز کرد. او سپس راهی هالیوود شد و با کارگردانانی چون مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا، رابرت ردفورد و ولفگانگ پترسن همکاری کرد.

رسوایی اخلاقی ۲ چهره شاخص سینمای آمریکا

رسوایی اخلاقی هاروی واینستین در پاییز سال جاری در صدر خبرهای جهان قرار گرفت. پیشینه قوی پر نفوذ ترین تهیه کننده هالیوود پس از گزارش های تکان دهنده تامیز و نیویورکر از آزارها و سوء استفاده جنسی هنرپیشگان زن توسط او به یکباره فرو ریخت.

کوین اسپیسی بازیگر تئاتر و سینمای آمریکا نیز با رسوایی اخلاقی خبرساز شد. چند همکار مرد و برخی افراد زیر سن قانونی ماه اکتبر وی را به آزار جنسی و تجاوز متهم کردند. پس از آن وی از کستینگ فیلم «خانه پوشالی» کنار گذاشته شد و تمام صحنه های مربوط به او در فیلم «همه پول های دنیا» به کارگردانی ریدلی اسکات نیز حذف و با بازی هنرپیشه دیگری جایگزین شد.

نمونه های موفق باکس آفیس در سال ۲۰۱۷

«دیو و دلبر»

«دیو و دلبر» با بودجه ای ۱۶۰ میلیون دلاری یکی از فیلم های موفق گیشه در سال جاری بود. این فیلم کمدی موزیکال پس از اکران در سراسر جهان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد و به عنوان دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پر فروش ترین فیلم سال ۲۰۱۷ مطرح شد.

«من نفرت انگیز ۳»

قسمت سوم انیمیشن سه بعدی و آمریکایی «من نفرت انگیز» برغم نقدهای متداول با موفقیت تجاری عجیبی همراه شد. این فیلم ۸۰ میلیون دلاری در کمال شگفتی بیش از یک میلیارد دلار فروخت و عنوان سومین فیلم پرفروش سال را به خود اختصاص داد.

«لوگان»

لوگان، فیلمی در ژانر ابر قهرمانی و از تولیدات سینمای آمریکا است که حضوری موفق در گیشه داشت. این فیلم با بازی هیو جکمن که در نقش ولورین ( مردان پنجه آهنین) ظاهر می شود با بودجه ۹۷ میلیون دلاری بیش از ۶۱۸ میلیون دلار فروخت و سر و صدا به پا کرد.

«آن»

استقبال از فیلم فراطبیعی «آن» نشان داد که ژانر ترسناک هنوز یکی از سبک های مورد علاقه سینما دوستان است. این فیلم بر اساس رمانی از استفن کینگ داستان ناپدید شدن اسرار آمیز کودکانی را در یک شهر کوچک آمریکا به تصویر می کشد. «آن» با اکرانی جهانی رکوردهای زیادی را شکست و بیش از ۶۹۴ میلیون دلار فروخت.

«دانکرک»

«دانکرک» اثر کریستوفر نولان با بودجه ای ۱۰۰ میلیون دلاری به عنوان سود آورترین فیلم سبک جنگی با موضوع جنگ دوم جهانی بیش از ۵۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

«والرین و شهر هزار سیاره»

«والرین و شهر هزار سیاره» اثر لوک بسون و محصول سینمای اروپا با بودجه ای ۲۰۰ میلیون دلاری تا اینجا به عنوان گران ترین فیلم سال مطرح است. این فیلم سه بعدی سبک علمی–تخیلی بیش از ۲۲۵ میلیون دلار در اکران جهانی فروش کرد.

«زن شگفت انگیز»

«زن شگفت انگیز» یکی از برگزیدگان سینمادوستان در سال جاری بود. «زن شگفت انگیز» با فروش جهانی بیش از ۸۲۱ میلیون دلاری عنوان موفق ترین فیلم سبک ابرقهرمانی سال را به خود اختصاص داد.

منبع: مهر به نقل از یورونیوز

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها