تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۹:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 128347

کوئنتین تارانتینو با تحسین کریستوفر نولان فیلم «دانکرک» او را در فهرست بهترین‌های دهه، در مکان دوم جای داد.

به گزارش سینماسینما به نقل از پلی‌لیست، کوئنتین تارانتینو به تازگی در یک نشست سینمایی درباره «دانکرک» کریستوفر نولان صحبت کرد. این فیلم که سال ۲۰۱۷ اکران شد از سوی تارانتینو به عنوان دومین فیلم مورد پسندش در فهرست برترین فیلم‌های دهه دوم هزاره جای گرفته است.

کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» در گفت‌وگو در پادکست «ریواچبلز» که به بررسی فیلم‌های قدیمی می‌پردازد، به بررسی این فیلم پرداخت.

هر چند تارانتینو فهرست منتخبش از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ را اعلام نکرد و معلوم هم نیست بخواهد این کار را بکند یا نه، اما فیلم دومش را معرفی کرد.

در این نشست تارانتینو توضیح داده که «دانکرک» در فهرست بهترین‌های دهه به انتخاب او، در مکان هفتم جای داشت اما پس از سه بار دیدن فیلم از زاویه جدیدی به آن نگاه کرد و آن را از زاویه دید افرادی دید که در داستان حضور داشتند. وی گفت: اینجا بود که توانستم جنگل را با نگاه به درخت‌ها ببینم.

گوش کردن به این پادکست یک جذابیت دیگر هم دارد و آن این است که تارانتینو در اقدامی نادر به صحبت درباره یک کارگردان زنده دیگر می‌پردازد و این کاری است که خیلی کم از او سر می‌زند. در واقع اقدام معمول او صحبت کردن در مخالفت با دیگران است همان طور که فیلم «به سوی ستارگان» را حسابی سرزنش کرده بود.

در هر حال در این نشست او حسابی به تحسین نولان کارگردان بریتانیایی می‌پردازد و او را در ردیف بهترین فیلمسازان تاریخ قرار می‌دهد.

تارانتینو درباره «دانکرک» می‌گوید: یک سمفونی است، همه چیز سرجایش است. و در عین حال می‌افزاید که به نظرش این فیلم بهترین فیلم نولان است و بعد از کار هانس زیمر سازنده موسیقی فیلم و فیلمنامه مینی‌مالیستی آن تجلیل می‌کند و می‌گوید نباید در اسکار نادیده گرفته می‌شد.

تارانتینو همچنین می‌گوید از طرفداران فیلم «سرآغاز» نولان نیست و با طبقه بندی فیلم‌های نولان بهترین فیلم‌های این کارگردان را به ترتیب شامل «دانکرک»، «بتمن آغاز می‌کند» و «پرستیژ» می‌داند.

با گوش کردن به این پادکست می‌توان دریافت که تارانتینو یک منتقد باهوش و دانای فیلم است. وی قبلاً اعلام کرده در حال نوشتن کتابی درباره نقد فیلم با معرفی فیلم‌های سینمایی محبوبش است.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها