نتایج تحقیقات نشان داده که دستیار کارگردان اسلحهای با گلوله واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و اعلام کرده که بیخطر است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، دادگاه شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو اطلاعات جدیدی درباره پرونده مرگ «هالینا هلاچینز»، فیلمبردار ۴۲ اعلام کرد که روز گذشته در صحنه فیلمبرداری وسترن «زنگار» با شلیک گلوله از سوی «الک بالدوین» کشته شد.
بر این اساس، دستیار کارگردان اسلحهای پُر حاوی گلولههای واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و به او گفته که استفاده از آن ایمن است، البته دستیار کارگردان اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلولههای واقعی است و نه مشقی!
در ان صحنه «هلینا هاچینز» مدیر فیلمبرداری به دلیل اصابت گلوله به قفسه سینه علیرغم انتقال به بیمارستان کشته میشود و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم که پشت سر فیلمبردار ایستاده بود نیز دچار جراحت شده است.
کاراگاهان پلیس اسلحه مورد استفاده در این صحنه، دیگر اسلحهها و همچنین لباس خون آلود «الک بالدوین» را به عنوان مدرک با خود بردهاند. همچنین هنوز هیچ اتهامی به «الک بالدوین» بازیگر و تهیهکننده فیلم «زنگار» وارد نشده و بنابر اعلام کلانتر منطقه، او آزاد و مجاز به سفر است.
اسلحههای استفاده شده در فیلمسازی برخی اوقات واقعی هستند که از آنها میتوان برای شلیک گلوله واقعی و یا مشقی استفاده کرد. در گلولههای مشقی باروت منفجر میشود و صدا و برق انفجار را ایجاد میکند اما حاوی جسم پرتاب شونده کشندهای نیست. با این وجود حتی گلولههای مشقی نیز میتوانند در مواردی و در فاصلههای نزدیک بسیار خطرناک باشند چرا که گازی داغ و یا کاغذ یا پلاستیک مورد استفاده به عنوان سرپوش باروت را پرتاپ میکند، اتفاقی که در سال ۱۹۸۴ به مرگ بازیگری انجامید.

در سال ۱۹۹۳ نیز «بندون لی» فرزند «بروس لی» به دلیل استفاده از گلوله واقعی به جای گلوله مشقی کشته شد.
«استیون هال» مدیر کهنه کار فیلمبرداری در بریتانیا میگوید: «پروتکلهای ایمنی اسلحه در صحنه ساخت فیلمها در آمریکا از گذشته تا به امروز بهبود یافته است، اما یکی از خطرناک ترین موقعیت ها پشت دوربین است چرا که فرد در صحنه هایی که طی آن بازیگری اسلحه را به سمت تماشاچی نشانه می رود، در معرض گلوله قرار دارد.
بسیاری معتقدند به جای استفاده از اسلحه با گلوله مشقی میتوان از جلوههای کامپیوتری برای ایجاد جلوه شلیک واقعی در فیلمها استفاده کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دادستان زیر سوال رفت؛ آلک بالدوین به زندگی برگشت/ اتهام قتل در دادگاه رد شد
- پس از سانحه فیلم «زنگار»؛ گای ریچی دیگر اجازه استفاده از اسلحه واقعی را نمیدهد
- با تغییر دادستان رخ داد؛ اتهام قتل بازیگر جنجالی رفع شد/ شروع مجدد فیلمبرداری «زنگار»
- آخرین وضعیت پرونده تیراندازی مرگبار الک بالدوین/ محاکمه به اتهام قتل غیرعمد
- نتیجه تحقیقات افبیآی/ الک بالدوین ماشه اسلحه را کشیده است
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- پس از کشته شدن فیلمبردار؛ جریمه ۱۳۷ هزار دلاری برای عوامل سازنده فیلم «زنگار» تعیین شد
- نورپرداز فیلم «زنگار» از الک بالدوین و دستاندرکاران شکایت کرد
- اولین اظهارات الک بالدوین بعد از حادثه شلیک به فیلمبردار جوان
- الک بالدوین باعث مرگ فیلمبردار فیلمش شد/ شلیک گلولهای که قرار بود مشقی باشد
- بازداشت الک بالدوین پس از دعوا در خیابان
- کنارهگیری الک بادوین از بازی در فیلم «جوکر»/ واکنش به بازی در نقشی مانند ترامپ
- ادامه حمایت الک بالدوین از وودی آلن/ اتهامات دروغ است
- باندراس و بالدوین در «لامبورگینی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





