نتایج تحقیقات نشان داده که دستیار کارگردان اسلحهای با گلوله واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و اعلام کرده که بیخطر است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، دادگاه شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو اطلاعات جدیدی درباره پرونده مرگ «هالینا هلاچینز»، فیلمبردار ۴۲ اعلام کرد که روز گذشته در صحنه فیلمبرداری وسترن «زنگار» با شلیک گلوله از سوی «الک بالدوین» کشته شد.
بر این اساس، دستیار کارگردان اسلحهای پُر حاوی گلولههای واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و به او گفته که استفاده از آن ایمن است، البته دستیار کارگردان اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلولههای واقعی است و نه مشقی!
در ان صحنه «هلینا هاچینز» مدیر فیلمبرداری به دلیل اصابت گلوله به قفسه سینه علیرغم انتقال به بیمارستان کشته میشود و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم که پشت سر فیلمبردار ایستاده بود نیز دچار جراحت شده است.
کاراگاهان پلیس اسلحه مورد استفاده در این صحنه، دیگر اسلحهها و همچنین لباس خون آلود «الک بالدوین» را به عنوان مدرک با خود بردهاند. همچنین هنوز هیچ اتهامی به «الک بالدوین» بازیگر و تهیهکننده فیلم «زنگار» وارد نشده و بنابر اعلام کلانتر منطقه، او آزاد و مجاز به سفر است.
اسلحههای استفاده شده در فیلمسازی برخی اوقات واقعی هستند که از آنها میتوان برای شلیک گلوله واقعی و یا مشقی استفاده کرد. در گلولههای مشقی باروت منفجر میشود و صدا و برق انفجار را ایجاد میکند اما حاوی جسم پرتاب شونده کشندهای نیست. با این وجود حتی گلولههای مشقی نیز میتوانند در مواردی و در فاصلههای نزدیک بسیار خطرناک باشند چرا که گازی داغ و یا کاغذ یا پلاستیک مورد استفاده به عنوان سرپوش باروت را پرتاپ میکند، اتفاقی که در سال ۱۹۸۴ به مرگ بازیگری انجامید.

در سال ۱۹۹۳ نیز «بندون لی» فرزند «بروس لی» به دلیل استفاده از گلوله واقعی به جای گلوله مشقی کشته شد.
«استیون هال» مدیر کهنه کار فیلمبرداری در بریتانیا میگوید: «پروتکلهای ایمنی اسلحه در صحنه ساخت فیلمها در آمریکا از گذشته تا به امروز بهبود یافته است، اما یکی از خطرناک ترین موقعیت ها پشت دوربین است چرا که فرد در صحنه هایی که طی آن بازیگری اسلحه را به سمت تماشاچی نشانه می رود، در معرض گلوله قرار دارد.
بسیاری معتقدند به جای استفاده از اسلحه با گلوله مشقی میتوان از جلوههای کامپیوتری برای ایجاد جلوه شلیک واقعی در فیلمها استفاده کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دادستان زیر سوال رفت؛ آلک بالدوین به زندگی برگشت/ اتهام قتل در دادگاه رد شد
- پس از سانحه فیلم «زنگار»؛ گای ریچی دیگر اجازه استفاده از اسلحه واقعی را نمیدهد
- با تغییر دادستان رخ داد؛ اتهام قتل بازیگر جنجالی رفع شد/ شروع مجدد فیلمبرداری «زنگار»
- آخرین وضعیت پرونده تیراندازی مرگبار الک بالدوین/ محاکمه به اتهام قتل غیرعمد
- نتیجه تحقیقات افبیآی/ الک بالدوین ماشه اسلحه را کشیده است
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- پس از کشته شدن فیلمبردار؛ جریمه ۱۳۷ هزار دلاری برای عوامل سازنده فیلم «زنگار» تعیین شد
- نورپرداز فیلم «زنگار» از الک بالدوین و دستاندرکاران شکایت کرد
- اولین اظهارات الک بالدوین بعد از حادثه شلیک به فیلمبردار جوان
- الک بالدوین باعث مرگ فیلمبردار فیلمش شد/ شلیک گلولهای که قرار بود مشقی باشد
- بازداشت الک بالدوین پس از دعوا در خیابان
- کنارهگیری الک بادوین از بازی در فیلم «جوکر»/ واکنش به بازی در نقشی مانند ترامپ
- ادامه حمایت الک بالدوین از وودی آلن/ اتهامات دروغ است
- باندراس و بالدوین در «لامبورگینی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





