کمپانی دیزنی از ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس انیمیشم معروف «علاء الدین» محصول سال ۱۹۹۲میلادی خیر داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، «گای ریچی» کارگردان انگلیسی در مراحل نهایی توافق با کمپانی دیزنی برای ساخت فیلم سینمایی «علاءالدین» قرار داد که جدیدترین فیلم از سری اقتباسهای این کمپانی فیلمسازی از انیمشنهای معروف کلاسیک است.
«دان لین» که پیش از این تهیهکنندگی دو فیلم از مجموعه «شرلوک هولمز» به کارگردانی «گای ریچی» را بر عهده داشته قول ساخت اقتباسی بلندپروازنه و غیرسنتی از داستان علاءالدین را به سینمادوستان داد.
فیلمنامه فیلم «علاءالدین» را «جان آگست» نوشته که دارای بسیاری از عناصر موزیکال انیمیشن کلاسیک «علاءالدین» است اما ساختاری غیرخطی را در روایت داستان دنبال میکند که چیزی شبیه به «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «قاپ زنی» دو ساخته موفق «گای ریچی» است.
انیمیشن «علاءالدین» در سال ۱۹۹۲ توسط کمپانی دیزنی به سینماها آمد و «رابین ویلیامز» نیز صداپیشگی غول چراغ جادو را در این انیمیشن بر عهده داشت. این انیمیشن دو جایزه اسکار بهترین موسیقی و ترانه را از آن خود کرد و به پرفروشترین فیلم آن سال سینمای جهان بدل شد.
یک نمایش موزیکال نیز در سال ۲۰۱۴ بر اساس این انیمشن در تئاتر برادوی به روی صحنه رفته و هنوز به اجرای خود ادامه میدهد.
فیلم «علاءالدین» جدیدترین محصول کمپانی دیزنی در پورژه اقتباس از انیمیشنهای کلاسیک این کمپانی فیلمسازی است و پیش از این فیلمهای «سیندرلا» و «اژدهای پیت» و امسال نیز «کتاب جنگل» از این مجموعه اگران شده که به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.
فیلم «دیو و دلبر» نیز از این مجموعه در ماه مارس ۲۰۱۷ اکران میشود و پس از «مری پاپینز» در سال ۲۰۱۸ میهمان پرده نقریای خواهد بود. کمپانی دیزنی هماکنون در حال ساخت فیلم «مولان» بر اساس انیمیشن محصول ۱۹۹۸ است و اخیرا نیز برای ساخت فیلم اقتباسی از «شیر شاه» با «جان فاوارو» کارگردان فیلم «کتاب جنگل» به توافق رسیده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از سانحه فیلم «زنگار»؛ گای ریچی دیگر اجازه استفاده از اسلحه واقعی را نمیدهد
- کارگردان علاءالدین «هرکول» را میسازد
- دو سریال در راه است/ اچبیاو مکس دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز را میسازد
- بازیگر «بازی و تاج و تخت» به «مردخاکستری» نتفلیکس پیوست
- گیشه آمریکا در تسخیر «خشم مردانه» جیسون استاتهام
- نبوغ کارگردان پروسواس و جاهطلب در هدایت بازیگران/ درباره بازیگران فیلمهای کریستوفر نولان
- برشهای کوتاه/ کلیپی از فیلم «چه رویاهایی که میآیند»
- شکایت بنیاد آرتور کانن دویل از نتفلیکس/ قانون کپی رایت مشمول آثار خالق شرلوک هولمز میشود؟
- مجموعه «رابین ویلیامز» حراج میشود
- نخستین تریلر مستند زندگی رابین ویلیامز منتشر شد
- جزییات فیلم سوم شرلوک هولمز اعلام شد/ اکران در سال ۲۰۲۰
- ماجرای کمک رابین ویلیامز به اسپیلبرگ در ساخت «فهرست شیندلر»
- بزرگترین قرارداد هالیوود به نام ویل اسمیت زده شد
- بزرگترین شکستهای تجاری سینما در سال ۲۰۱۷/ از بنافلک تا گای ریچی
- اولین ویدئوی منتشر شده از بازی «دیوید بکهام» در فیلم «کینگ آرتور»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت