فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۲۳ برای نخستین بار قرمز نیست.
به گزارش سینماسینما، فرش قرمز مراسم اسکار برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ که اسکار سیو سوم برگزار شد، به رنگ قرمز نخواهد بود و رنگ بژ به جای آن انتخاب شده است.
آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در یک رویداد سنتی میزبان رسانهها، گروه کارکنان و مجری برنامه جیمی کیمل بود تا با حضور آن جمع فرش قرمز سال را پهن کند، اما فرش قرمز واقعاً قرمز نبود. همین امر موجب شد تا جیمی کیمل که امسال برای سومین بار مجری مراسم است شروع به شوخی با فرش قرمز کند.
وی گفت: واقعاً هیجانزده شدم، افتخار میکنم و بیشتر از همه برای فرش. احتمالاً تهمانده یک توپ است که ما آن را با قیمت خوبی از پایین شهر دریافت کردیم.
کیمل در ادامه گفت مردم هم همهاش نگران بودند که آیا امسال باز هم خشونتی رخ میدهد و حالا میتوانیم با اطمینان بگوییم که نه خونی ریخته نمیشود.
اما به نظر میرسد تصمیم به شکستن سنتهای معمول ربطی به سیلی خبرساز سال پیش نداشته باشد بلکه برای عبور زیباتر در مراسم که از ساعتهای آخر روز شروع میشود و به محیطی عصرانه میرسد این انتخاب صورت گرفته است.
سال ۱۹۶۱ اولین سالی بود که فرش قرمز بیرون از ورودی سالن اجتماعات سانتامونیکا پهن شد ولی رنگ آن کاملاً قرمز نبود و تاحدودی به قرمز میخورد.
لیزا لاو از مدیران مجله «ووک» و رائول اویلا از متگالا امسال تصمیم گرفتند تجربه زیباییشناسانه فرش قرمز را به چالش بگیرند.
لاو گفت این مشکل همیشه با مراسم وجود داشت زیرا مهمانها از ساعت ۴ شروع به آمدن میکنند و این زمانی است که هنوز آفتاب هست و هوا گرم است، اما همه لباس رسمی شبانه پوشیدهاند. وی تاکید کرد این رنگ انتخاب شد تا تغییر روز به شب نرمتر به نظر برسد.
به گفته وی این رنگ یادآور شنهای ساحلی در هنگام غروب خورشید است و برای رسیدن به آن ۵ رنگ از طیفهای مختلف این رنگ امتحان و در نهایت این رنگ انتخاب شد.
وی گفت این اولین تجربه در تغییرات سنتهاست و تغییرات دیگر هم به مرور انجام میشود.
امسال آکادمی به مطبوعات و رسانههای حاضر در محل اعلام کرده که همه کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه بپوشند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





