دیزنی به تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ سینما تبدیل شده است که توانسته فروش سالانه خود را دو بار از مرز ۶ میلیارد دلار عبور دهد.
به گزارش سینماسینما، به لطف فروش فوقالعاده «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که تاکنون بیش از نیم میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخته است، کمپانی دیزنی به زودی فروش جهانی سال ۲۰۱۷ خود را از مرز شش میلیارد دلار عبور خواهد داد.
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سهگانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.
دیزنی اولین و تنها کمپانی فیلمسازی است که تاکنون تواسته دو بار به چنین فروش سالانهای دست یابد، همانطور که سال گذشته در نهایت رکورد ۷.۶ میلیارد دلاری را در گیشه جهانی ثبت کرد. دیزنی همچنین تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ است که سه سال پیاپی با محصولاتش به فروشی بالغ بر پنج میلیارد دلار دست یافته است.
دیزنی پیش از این و در سال ۲۰۱۷ در گیشه داخلی (سینمای آمریکا) نیز دو میلیارد دلار فروخته است.
از دیگر فیلمهای پرفروش دیزنی در سال ۲۰۱۷ میتوان به «دیو و دلبر» (۱.۲۶ میلیارد دلار)، قسمت وم «نگهبانان کهکشان» (۸۶۳ میلیون دلار)، «ثور: راگناروک» (۸۴۳ میلیون دلار) و «دزدان دریایی کارائیب: مرد مرده قصه نمیگوید» (۷۹۴ میلیون دلار) اشاره کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- دیزنی اعلام کرد؛ اکران «یخزده ۳» در سال ۲۰۲۷
- دیزنی با «ددپول و ولورین» ۳ میلیارد دلاری شد
- با دلایل اعلام نشده؛ پروژه دیزنی درباره ایران متوقف شد
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- «دیو و دلبر» یک هفته تمدید شد
- وقتی عشق معجزه میکند/ نگاهی به نمایش «دیو و دلبر»
- «آسمان نیمه شب» برنده جوایز انجمن جلوههای بصری شد
- دیزنی یکی از به یاد ماندنیترین انیمیشنها را بازسازی میکند
- انیمیشن «بامبی» بازسازی میشود
- پس از «شیرشاه» و «علاءالدین»، دیزنی لایو اکشن «کارآگاه گجت» را میسازد
- دیزنی رکورد تاریخی خود را شکست
- شروع انفجاری «شیر شاه» در آمریکای شمالی
- کمپانی دیزنی پنج میلیون دلار به کلیسای نوتردام اهدا کرد
- کمپانی دیزنی، امپراتوری روپرت مرداک را ۷۱ میلیارد دلار خرید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





