فیلم ماجراجویانه و ابرقهرمانی «سوپرمن» با فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار، صدرنشین گیشه سینمای آمریکا و جهان شد، اما چینیها چندان روی خوشی به ابرقهرمان آمریکایی نشان ندادند.
به گزارش سینماسینما، فیلم جدید «سوپرمن» به کارگردانی جیمز گان، مجموع فروش جهانی خود را به رقم ۲۱۷ میلیون دلار رساند که شامل ۹۵ میلیون دلار فروش در بازارهای بینالمللی و ۱۲۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی است.
جیمز گان کارگردانی نسخه جدید «سوپرمن» را بر عهده داشته؛ فیلمی که نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده است و دیوید کورنسوت در نقش مرد پولادین و ریچل بروزناهان در نقش لوئیس لین ایفای نقش کردهاند.
در این فیلم، قهرمان خوشبین داستان تلاش میکند ثابت کند که در راه خیر میجنگد؛ در حالیکه لکس لوتر، میلیاردر شرور دنیای فناوری با بازی نیکلاس هولت، میکوشد افکار عمومی را علیه او تحریک کند.
این فیلم که با بودجهای معادل ۲۲۵ میلیون دلار ساخته شده، نقطه عطفی برای دنیای سینمایی دیسی است که توسط کمپانی برادران وارنر پشتیبانی میشود. پس از شکست نسخههای پیشین فیلمهای ابرقهرمانی مانند «فلش»، «آکوامن و پادشاهی گمشده» و دیگر آثار، جیمز گان و پیتر سفرن در سال ۲۰۲۲ برای بازسازی کامل استودیو دیسی انتخاب شدند. آنها برنامهای ۱۰ ساله برای ساخت داستانها و اسپینآفهای بههمپیوسته ارائه دادهاند؛ از جمله «سوپرگرل» و «کلیفیس» که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد.
پردرآمدترین بازارهای بینالمللی فیلم «سوپرمن» به ترتیب بریتانیا با ۹.۸ میلیون دلار، مکزیک با ۸.۸ میلیون دلار، برزیل با ۵.۹ میلیون دلار و استرالیا با ۵.۳ میلیون دلار بودهاند. این فیلم اما در چین عملکرد بسیار ضعیفی داشت و تنها ۶.۶ میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود فروخت. در مقایسه، «جهان ژوراسیک: تولد دوباره» هفته گذشته در چین با فروش ۲۵ میلیون دلاری اکران خود را آغاز کرد.
به گزارش ورایتی، در جایگاه دوم جدول جهانی، فیلم «جهان ژوراسیک: تولد دوباره» محصول یونیورسال، در دومین هفته اکران خود از ۸۲ بازار خارجی ۶۸ میلیون دلار فروش داشت. با این فروش، مجموع درآمد بینالمللی این فیلم ماجراجویی به ۲۹۷ میلیون دلار رسید. این فیلم که با بازی اسکارلت جوهانسون، جاناتان بیلی و ماهرشالا علی نسخهای تازه از مجموعه قدیمی را ارائه میدهد، تاکنون به فروش جهانی ۵۲۹ میلیون دلار دست یافته و از مرز نیم میلیارد عبور کرده است.
فیلم «فرمول یک» در جایگاه سوم قرار گرفت و در سومین هفته اکران خود، ۳۸.۵ میلیون دلار در بازارهای بینالمللی و ۵۱.۵ میلیون دلار در مجموع کسب کرد. این درام مسابقهای تولید اپل استودیوز با بازی برد پیت، در حال نزدیک شدن به فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری است. تاکنون این فیلم ۲۵۷ میلیون دلار در خارج از آمریکا و ۳۹۳ میلیون دلار در مجموع فروخته و تبدیل به پرفروشترین فیلم تاریخ کمپانی اپل شده است.
همچنین فیلم «لیلو و استیچ» از دیزنی در آستانه تبدیل شدن به نخستین فیلم میلیاردی سال قرار دارد. این بازسازی لایواکشن به موفقیتی بزرگ بدل شده و پس از هشت هفته اکران، ۵۷۹ میلیون دلار در خارج از آمریکا و در مجموع ۹۹۴ میلیون دلار فروش داشته است. این اتفاق برای دیزنی بسیار امیدوارکننده است، چرا که یکی دیگر از پروژههای پرهزینهاش یعنی «الیو» از پیکسار با وجود نقدهای مثبت، در گیشه شکست خورده و تنها ۵۳ میلیون دلار در بازارهای خارجی و ۱۱۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. با توجه به بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری این فیلم، انتظار میرود «الیو» به یکی از زیانبارترین پروژههای سینمایی سال برای دیزنی تبدیل شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فروش فیلمها در فرانسه سقوط کرد
- «سوپرمن»؛ سقوط بزرگ ابرقهرمان/ ماجرای یک اسطورهی خسته از سی.جی.آی
- در دومین هفته اکران؛ «سوپرمن» از ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد
- رییس استودیوهای مارول: هیچ فیلم ابرقهرمانی بدون فیلمنامه کامل تولید نمیشود
- «پدینگتون در پرو» از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
- «نگهبانان کهکشان» گیشه تابستانی سینما را کلید زد
- ادامه جدال اسکورسیزی و جیمز گان بر سر فیلمهای مارول
- گیشه سینماهای دنیا در سال ۲۰۲۰/ یک فیلم چینی، پرفروشترین فیلم سال
- معرفی پروژه جدید سیلوستر استالونه
- «تنهایی یک دونده سینما»/ آیا کمیکاستریپهای سینمایی به ما میگویند در آستانه جنگ سوم جهانی هستیم؟
- از آل پاچینو تا داستین هافمن/ گزینههای باورنکردنی برای ایفای نقش سوپرمن
- اخراج کارگردان «نگهبانان کهکشان» به دلیل انتشار توییتهای توهینآمیز
- طراح لباس سوپر من درگذشت
- «نگهبانان کهکشان» درصدر فروش جهانی
- «نگهبانان کهکشان» پرفروش ترین فیلم هفته در اکران جهانی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





