تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۹:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182827

«آنجلو بادالامنتی»‌ آهنگساز «توئین پیکس‌»‌ و بسیاری از ساخته‌های «دیوید لینچ» درگذشت.

به گزارش سینماسینما، «آنجلو بادالامنتی»‌،‌ آهنگساز آمریکایی که بیشتر برای خلق موسیقی ماندگار «توئین پیکس»، «مخمل آبی‌»‌،‌ «جاده مالهالند» و همکاری با «دیوید لینچ»‌ در چندین فیلم دیگر شناخته می‌شود، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

این آهنگساز روز یکشنبه و به مرگ طبیعی در منزلش در کنار اعضای خانواده‌اش درگذشت.

«لینچ‌»‌ و «بادالامنتی» دوستی نزدیکی با یکدیگر داشتند و در چندین پروژه از جمله سریال «توئین پیکس»‌،‌ «مخمل آبی»‌، «از ته دل وحشی»‌،‌ فیلم سینمایی «توئین پیکس: با من در آتش قدم بگذار»، «بزرگراه گمشده»،‌ «داستان استریت» و «جاده مالهالند» با همدیگر همکاری کردند. «بادالامنتی»‌ علاوه بر آهنگسازی تجربه ظاهر شدن در جلوی دوربین را نیز داشت و در «جاده مالهالند»‌ در نقش یک گنگستر بازی کرد و در «مخمل آبی» نیز با «ایزابلا روسلینی» پیانو نواخت.

«بادالامنتی‌»‌ که به عنوان یک موسیقیدان کلاسیک آموزش دیده بود با چهره‌های نامدار حوزه موسیقی همچون «نینا سیمون»، «دیوید بوئی»‌،‌ «پل مک‌کارتنی»‌،‌ «شرلی بسی»،‌ «مرین فیث‌فول»،‌ «لایزا مینلی» و «پت شاپ بویز» و برای مشعل بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ نیز اثری خلق کرد.

«مخمل آبی» که در سال ۱۹۸۶ میلادی خلق شد نخستین تجربه همکاری «بادالامنتی» و «لینچ» محسوب می‌شد. «بادالامنتی» اغلب موسیقی‌های «توئین پیکس»‌ را بدون اینکه صحنه‌ای از آن را ببیند خلق کرد و در نهایت یک جایزه گرمی و سه جایزه امی را برای موسیقی «توئین پیکس»‌ دریافت کرد.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها