«استفن گریف» بازیگر بریتانیایی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «استفن گریف» بازیگر بریتانیایی مجموعههای «بیلک ۷» و «تاج» در سن ۷۸سالگی درگذشت.
این هنرپیشه کارنامه پرباری در حوزه تئاتر داشت و علاوه بر این در مجموعههای تلویزیونی دیگری از جمله «پزشکان»، «خیابان کورنویشن»، «داستانهای غیرمنتظره» و «ایستاندرز» نیز حضور داشته است.
مدیر برنامه «گریف» درگذشت این هنرپیشه را روز دوشنبه با انتشار بیانیهای و ابراز همدردی با خانواده او اعلام کرد.
«گریف» در «ساوبریجوورث» واقع در انگلستان متولد شد و آکادمی سلطنتی هنر دراماتیک پیوست و در ادامه به عضویت تئاتر ملی درآمد.
این هنرپیشه پس از حضور در چندین نمایش در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی به مجموعههای تلویزیونی روی آورد و در نقش فرماندهای به نام «تراویس» را در سریال علمی تخیلی «بلیک ۷» بازی کرد.
این سریال از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ میلادی پخش شد و «گریف» در این مجموعه در کنار «گرت توماس»، «پل دارو» و «مایکل کیتینگ» ظاهر شد.
این هنرپیشه همچنین در فصل چهارم سریال «تاج» که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد نیز حضور داشت.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تاج» و «گامبی وزیر» برنده ۱۱ جایزه امی شدند / جوایز بازیگری برای کیت وینسلت، جین اسمارت و جیسون سودیکیس
- نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا معرفی شدند
- راجر دیکینز نشان شوالیه دریافت میکند
- ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۰ از سوی IMDB معرفی شد
- سرمایهگذاری نتفلیکس برای تولید محصولات بریتانیایی
- پروژه تصویری «تاج» به زودی آماده نمایش میشود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





