کیت جفرسون بازیگر «هشت نفرتانگیز» و «جانگوی از بند رها شده» در ۵۳ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، کیت جفرسون، بازیگری که در فیلمهای «جانگوی از بند رها شده»، «هشت نفرتانگیز» و «روزی روزگاری در هالیوود» با کوئنتین تارانتینو همکاری کرده بود در حالی که ۵۳ ساله بود، از دنیا رفت.
جفرسون تابستان امسال خبر داده بود که به سرطان مبتلا شده است. او نوشت: هر از گاهی خدا شما را با چالشی روبهرو و مقابله با آن را به شما واگذار میکند. وقتی برای اولین بار سرطان را تشخیص دادند، مجبور شدم مکث کنم و نخواستم با کسی درمیان بگذارم. نه خانوادهام و نه خانواده بزرگ کاریام. امروز بالاخره به جایی رسیدم که بتوانم آن را با همه اشتراک بگذارم زیرا ایمانم در حال قویترشدن است.
جفرسون در رشته تئاتر موزیکال از دانشگاه هنرهای زیبا فارغالتحصیل شده بود و بعد در رشته بازیگری دانشگاه آریزونا درس خواند و اولین نقش خود را در فیلم «بدون پسرها زندگی معنا ندارد» هربرت راس در سال ۱۹۹۵ در کنار ووپی گلدبرگ و متیو مککانهی بازی کرد.
وی در کنار جیمی فاکس، لئوناردو دی کاپریو و ساموئل ال جکسون در فیلم «جانگوی از بند رها شده» در سال ۲۰۱۲ بازی کرد و بعد در نقش چارلی در فیلم «هشت نفرتانگیز» در سال ۲۰۱۵ جلوی دوربین رفت و بازیگر «روزی روزگای در هالیوود» هم بود.
دوست دیرینه او جیمی فاکس که با هم در پروژههای بسیاری ظاهر شدند که آخرین آنها در فیلم «خاکسپاری» بود، در شبکههای اجتماعی برای ادای احترام به این بازیگر نوشت: این یکی خیلی دردناک است. کیت، تو چیزی جز لطف مطلق نبودی، تمام زندگیت قلبت پاک بود و عشقت که بیاندازه بود. تو روحی شگفتانگیز بودی. همه ما دلمان برایت تنگ خواهد شد. خیلی طول میکشد تا این درد بهبود یابد. خداحافظ دوست من.
فاکس و جفرسون در کالج سندیگو با یکدیگر آشنا شدند و در دهه ۹۰ زمانی که جفرسون در ۲ قسمت از نمایش جیمی فاکس ظاهر شد، شروع به کار با هم کردند.
جفرسون همچنین به عنوان تهیهکننده، صداپیشه و مربی بازیگری کار میکرد. از دیگر آثار تلویزیونی و سینمایی او میتوان به سریال «مخالفان نسبی»، «دست از شرمنده کردن من بردار»، «بوش: میراث» اشاره کرد. وی بازیگرصحنههای نمایش هم بود و در چندین تور تئاتر و تولیدات تئاتر منطقهای نقش آفرینی کرد.
وی چندین پروژه در دست ساخت داشت و مشتاقانه منتظر بازگشت به کارش در سال جدید بود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
- پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلمهایش/ چیز دیگری ببینید!
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره رم برای تارانتینو
- وداع سینمایی تارانتینو با نسخه جدید «سگهای انباری»/ تارانتینو: بهتر است بازنشسته شوم
- تجلیل از تارانتینو و تیم برتون در جشنواره فیلم رم/ گرامیداشت یاد آرتور پن
- فیلم زندگینامهای اسپیلبرگ بازیگر اصلیاش را پیدا کرد
- اصغر فرهادی در لیست کارگردانانی که فیلم بد نمیسازند!
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





