«اودیسه» کریستوفر نولان هنوز در حال فیلمبرداری است و تازه به نیمه راه خود رسیده است.
به گزارش سینماسینما، «اودیسه» کریستوفر نولان هنوز در حال فیلمبرداری است و در حالی که تقریباً ۵ ماه از آغاز کار گذشته، تازه نصف فیلمبرداری انجام شده است.
تولید این فیلم که از فوریه آغاز شد، اکنون قرار است در اسکاتلند ادامه پیدا کند. پیش از آن فیلمبرداری در مراکش، یونان، ایتالیا و لسآنجلس انجام شده، اما هنوز لوکیشنهای باقی مانده شامل ایرلند، ایسلند و در نهایت بریتانیا میشود.
جیمز نیومن هماهنگکننده گروه بدلکاری، چندی پیش گفته بود این فیلم حماسه حماسههاست و مانند سفر اودیسه دیوانهوار در سراسر اروپا جریان دارد.
«اودیسه» هومر از قرن هشتم پیش از میلاد درباره خدایان، هیولاها و یک سفر ۱۰ ساله است و ساخت آن در عمل به زمانی نیاز دارد تا بتواند مخاطبان را به نشستن بیحرکت بیش از سه ساعت ترغیب کند. برای نولان، این جسورانهترین و بیمحاباترین خطری است که تاکنون پذیرفته است.
این فیلم با بودجه حدود ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته و از دوربینهای جدید و پیشرفته آیمکس با حضور فیلمبردار همیشگی نولان، هویت ون هویتما، استفاده میشود.
در این فیلم مت دیمون در نقش اودیسه بازی کرده و گروه بازیگران درجه یکی چون تام هالند، شارلیز ترون، آن هاتاوی، رابرت پتینسون، زندیا، لوپیتا نیونگو، جان برنتال و میا گاث او را همراهی میکنند.
زمان اکران «اودیسه» ۱۷ جولای ۲۰۲۶ تعیین شده است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- برنده اسکار بازیگر فیلم نولان شد
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- با اعلام کمپانی سونی؛ «مرد عنکبوتی» ۲۴ جولای ۲۰۲۶ دوباره به سینماها میآید
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





