پل شریدر پس از ساخت «استاد باغبان»، فیلم جدیدش را درباره یک پرستار در پورتوریکو میسازد.
به گزارش سینماسینما، پل شریدر کارگردان و فیلمنامهنویس با حضور در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ از ساخت فیلم بعدیاش خبر داد و گفت فیلم بعدیاش درباره پرستاری در پورتوریکو خواهد بود، اما انتخاب این شغل تنها استعارهای برای بیان مفاهیم مورد نظر وی است.
این فیلمساز که همراه جوئل اجرتون و سیگورنی ویور بازیگران فیلم «استاد باغبان» در جلسه پرسش وپاسخ این فیلم حاضر شده بود گفت این همان کاری است که وی در سهگانه آخرش که از آن با عنوان «مرد تنهای خدا» یاد کرد و شامل فیلمهای «اولین اصلاحشده» و «شمارنده کارت» هم میشود، انجام داده است.
این فیلمنامهنویس که نویسنده «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی هم است، گفت همیشه به این نوع شخصیتهای خاص علاقه داشته؛ یعنی به فردی که خود را گناهکار میداند، خود را تنبیه میکند، مرتکب اشتباههایی در زندگیاش شده و میخواهد با از خودگذشتگی آنها را جبران کند. وی گفت: شخصیت تراویس بی کل فیلم «راننده تاکسی» هم چنین شخصیتی دارد و در فیلم «استاد باغبان» هم همین امر تکرار شده است.
شریدر گفت: این داستانها درباره فردی است که خودش را با نقاب شغلش پوشانده و منتظر وقوع رویدادی است. وی همچنین گفت مردم رانندگان تاکسی را به عنوان دوستانی پرحرف میشناسند اما آنچه او میدید قلب سیاه داستایوفسکی بود که سوار بر تابوتی زرد رنگ از دل فاضلابی به نام شهر میگذرد.
وی گفت با ساخت فیلم جدیدش این سهگانه به چهارگانهای بدل میشود زیرا فیلم جدید هم همین داستان را دارد و تنها تفاوتش در این است که این بار شخصیت اصلی قصه یک زن است زیرا زمان آن رسیده که درباره چیزی که نمیشناسد بنویسد.
این فیلمساز استعارهای را که در «استاد باغبان» به کار گرفته گسترش بذر نفرت یا عشق دانست و گفت این احساسات میتوانند سریع ریشه بدوانند و در عین حال میتوانند تولدی دوباره داشته باشند و به یک احیای معنوی بدل و به رستگاری منجر شوند.
«استاد باغبان» هنوز اکران نشده و تاریخ اکران آن نیز اعلام نشده است.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





