تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۶/۰۷ - ۰۹:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 199892

سینماسینما، پاریس؛ با توجه به سرعت گرفتن معرفی فیلم‌های غیر انگلیسی زبان به آکادمی اسکار بهترین فیلم بین المللی، امروز فیلم کانادایی «زبان جهانی» ساخته ماتیو رانکین، از سوی مرکز ملی سینمای کانادا به اسکار معرفی شد.

این فیلم درباره جامعه ایرانیان در کاناداست که ماجرایش از زبان یک مرد جوان کانادایی روایت می‌شود که برای دیدن مادر بیمارش به مونترال آمده است. فیلم، با زبانی طنزآمیز و کمی ابزورد، نقبی به وضعیت خانواده‌ها و جامعه ایرانیان آنجا می‌زند.

رانکین، کارگردان فیلم که بسیار به سینمای ایران علاقه داشته وحتی چند ماهی هم به ایران سفر کرده، با تاثیر از آثار فیلمسازان ایرانی مثل عباس کیارستمی فیلم خود را با ریتمی شبیه فیلم‌های سهراب شهید ثالث روایت می‌کند.

این فیلم برای نخستین بار در بخش «۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن ۲۰۲۴» به نمایش در آمده بود و جایزه بزرگ نقدی آن‌را به‌دست آورد و سپس راهی دیگر جشنواره ها شد.

سایت سینما سینما، نخستین رسانه‌ای بود که درست قبل از انتخاب شدن آن برای جشنواره کن، علاقمندان را در جریان گذاشته بود. «زبان جهانی» دومین فیلم بلند این کارگردان بعد از «بیستمین قرن» است که آن‌هم اثر ویژه‌ای است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها