فیلم «مارولها» در اولین آخر هفته اکرانش حدود ۴۷ میلیون دلار در آمریکا فروش کرد که کمترین میزان فروش در تاریخ اکران این مجموعه فیلمهاست.
به گزارش سینماسینما، در حالی که انتظار میرفت جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول با فروش حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون دلار در بازار داخلی کارش را شروع کند، فروش روزهای افتتاحیه این فیلم ۴۷ میلیون دلار شد که کمترین رقم در تاریخ نمایش این مجموعه با بیش از ۳۰ فیلم است.
تنها فیلمهای کمپانی مارول که افتتاحیهای کمتر از ۶۰ میلیون دلار داشتند، «مرد مورچهای» محصول ۲۰۱۵ و «هالک شگفتانگیز» محصول ۲۰۰۸ بودند.
در سطح بینالمللی فیلم «مارولها» که سی و سومین فیلم در دنیای مارول است ۶۳.۳ میلیون دلار بلیت فروخت تا فروش جهانی خود را به ۱۱۰.۳ میلیون دلار برساند.
پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانهای میگوید: با وجود کمترین فروش داخلی، یک بار دیگر اهمیت بازار بینالمللی برای برند مارول ثابت شد. این فیلم اکنون برای جبران بودجه کلان تولیدش، به فروش در تعطیلات شکرگذاری دل بسته است.
منتقدان راتن تومیتوز به فیلم «مارولز» امتیاز ۶۲ درصد دادهاند و تماشاگران با امتیاز ۸۵ درصد استقبال بیشتری از آن کردند.
تحلیلگر دیگری هم معتقد است این سقوط در گیشههای فروش به این معنا نیست که مخاطبان حاضرند از دنیای سینمای مارول دست بکشند و باید به خاطر آورد که این فرنچایز از سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار فروش کرده است.
افتتاحیه ۴۷ میلیون دلاری برای هیچ فیلمی بد نیست، اما در مقایسه با اوجهای مارول در دهه اخیر، به عنوان یک ناامیدی محسوب میشود.
در این میان استیون کینگ نویسنده مشهور، از خوشحالی برخی از مرگ دنیای سینمایی مارول پس از ناامیدی «مارولها» در باکس آفیس خوشحال نیست. وی این خوشحالی را ناپسند خواند و آن را سرزنش کرد و یادآوری کرد تمسخر فیلمها در حالی که شکست میخورند، ناخوشایند است.
کینگ با وجود این که خود از طرفداران فیلمهای مارول نیست، تاکید کرد که دلیلی برای جشن گرفتن یا تمجید از شکست فیلمی وجود ندارد.
منبع: مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- پدر «مارول» به آنتن بازمیگردد/ مستندی برای ۱۰۰ سالگی استن لی
- جیمز کامرون از شخصیتهای مارول و دیسی انتقاد کرد/ سطحی هستند
- بندیکت کامبربچ صحنههای «دکتر استرنج ۲» را خشنتر کرد
- هریسون فورد در ۸۰ سالگی ابرقهرمان میشود
- تبر جک نیکلسون در «درخشش» بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد
- ادامه جدال اسکورسیزی و جیمز گان بر سر فیلمهای مارول
- جوهانسون از دیزنی شکایت کرد
- کتابی که کیانو ریوز نوشت فیلم و سریال میشود/ پروژه جدید ریوز
- «مرد فراری» استیون کینگ فیلم میشود
- کمپانی مارول دنباله «پلنگ سیاه» را میسازد
- رمان «کری» استیون کینگ سریال میشود
- «طلسم» استیون کینگ با نویسندگی جاش بون فیلم میشود
- واکنش هالیوود به تیراندازی در لاس وگاس/ بیعملی کنگره را نمیخواهیم
- اقتباسی تازه از داستان ترسناک دیگر استیون کینگ
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





