آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار «جیمی کیمل» را به عنوان مجری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.
به گزارش سینماسینما، «جیمی کیمل» که پیش از این دو بار در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مجری این مراسم بوده است، برای سومین بار اجرای مراسم اعطای جوایز اسکار را بر عهده خواهد داشت.
آکادمی اسکار در ۲۰۲۲، سه مجری زن شامل «امی شومر»، «واندا سایکس» و «رجینا هال» را برای مراسم معرفی کرد، در حالی که برای سه سال قبل از آن یعنی بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، مراسم اسکار بدون هیچ مجری رسمی برگزار میشد.
این مجری و کمدین که اجرای برنامه «زنده با جیمی کیمل» در شبکه ABC را بر عهده دارد، در بیانیهای گفت: «دعوت شدن برای سومین بار برای میزبانی اسکار افتخار بزرگی است یا یک دام. در هر صورت، من از آکادمی سپاسگزارم که بعد از اینکه همه جواب منفی دادند، اینقدر سریع از من دعوت کرد».
آکادمی اسکار در تلاش است آمار فاجعهبار بازدیدکننده تلویزیونی این رویداد را در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جبران کند. در سال ۲۰۲۱ مراسم اسکار با ۱۰.۴ میلیون بیننده ،بدترین رکورد تاریخ خود را ثبت کرد و در سال ۲۰۲۲ با ۵۸٪ بهبود تنها به ۱۵.۴ میلیون نفر رسید. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ که «جیمی کیمل» هم اجرای مراسم را بر عهده داشت در مجموع ۲۶.۶ میلیون بیننده، جوایز اسکار را تماشا کردند.
مدیران آکادمی همچنان در حال بررسی راهکارهایی برای افزایش مخاطبان پخش زنده تلویزیونی هستند که از آن جمله میتوان به تصمیم جنجالی برای لغو نمایش تلویزیونی اعطای جوایز اسکار بخشهای فنی در اسکار ۲۰۲۲ برای کوتاه کردن برنامه اشاره کرد. همچنین به نظر می رسد آکادمی در تلاش برای افزایش بخش فرش قرمز جوایز اسکار است.
نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





