تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۱۰ - ۰۰:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192418

سینماسینما، پاریس: فیلم فرانسوی آناتومی یک سقوط (ژوستین تریه) برنده نخل طلا، تحسین جامعه هنری امریکا را نیز بر انگیخته است.

این فیلم امروز از سوی مجمع منتقدین نیویورک بهترین فیلم بین‌المللی سال شد. چند روز قبل نیز همین فیلم در مراسم جوایز سالانه گاتهام، در نیویورک، برنده جایزه بهترین سناریو و همچنین بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان سال شد. رسانه‌های فرانسوی که مشروح خبر آن‌را در این زمینه پخش کرده‌اند، آن‌را نوعی «دهن کجی» به نظر کمیته انتخاب فرانسوی که فیلم خیلی متوسط «طعم چیزها» را برای ارایه به اسکار ارایه کرده بود می‌دانند!

انتخاب آناتومی یک سقوط(فیلم فرانسوی) از سوی مجمع منتقدین نیویورک که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است برای سازنده آن اعتبار مضاعفی به همراه آورده است. مجمع منتقدین نیویورک امسال هشتاد و نهمین دوره خود را برگزار کرد. اعضای رای دهنده فعلی آن در حال حاضر شامل ۵۰ نویسنده معتبر امریکا هستند. سایر جوایز اصلی امسال این انجمن بطور خلاصه بدین شرح است: جایزه بهترین فیلم امریکایی سال ۲۰۲۳ به «قاتلین ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی و جایزه بهترین کارگردانی به کریستوفر نولان برای اوپنهایمر، تعلق گرفت. جایزه بهترین سناریو به فیلم «می دسامبر» نوشته سامی برچ و الکس مکانیک محصول نتفلیکس رسید.

جوایز بهترین فیلمبرداری به فیلم اوپنهایمر، بهترین فیلم اول کارگردان به زندگی‌های گذشته (سلین سونگ)، بهترین بازیگر مرد به فرانز روگوفسکی برای گذرگاه‌ها و بهترین بازیگر زن جایزه به لیلی گلدستون (قاتلین ماه کامل) رسید.

قابل ذکر است که مراسم این جایزه، با حضور برندگان در سوم ژانویه آینده در نیویورک برپا خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها