انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دو فیلم «تار» و «همه جا همه چیز به یکباره» را به صورت مشترک به عنوان بهترین فیلمهای سال ۲۰۲۲ معرفی کردند.
به گزارش سینماسینما، فیلم «تار» ساخته «تاد فیلد» که پیش از از سوی انجمن منتقدان فیلم نیویورک عنوان فیلم سال را دریافت کرده بود، به انتخاب انجمن منتقدان لسآنجلس هم به صورت مشترک با فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» به کارگردانی «دانیل کوان» و «انیل شاینرت»، برترین فیلم سال انتخاب شد.
«تاد فیلد» برای فیلم «تار» جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه را از نیز از آن خود کرد و «کیت بلانشت» هم برای ایفای نقش اصلی در این فیلم به صورت مشترک با «بیل نای» برای فیلم «زندگی کردن» بهترین بازیگر نقش اصلی نام گرفت.
فهرست کامل برندگان جوایز سالانه انجمن منتقدان لسآنجلس از این قرار است:
بهترین فیلم:
همه چیز همه جا همه به یکباره، تار
بهترین کارگردان:
تاد فیلد (تار)
جایزه دوم: اس اس راجامولی (RRR)
بهترین بازیگز نقش اصلی:
کیت بلانشت (تار) و بیل نای (زندگی کردن)
جایزه دوم: دانیل ددوایلر، تیل، میشل یوه (همه چیز همه جا به یکباره)
بهترین بازیگر نقش مکمل:
دالی دی لئون (مثلث غم) که هوی کوان (همه جا همه جا به یکباره)
جایزه دوم: جسی باکلی (زنان حرف میزنند)، برایان تایری هنری (گذرگاه)
بهترین فیلمنامه:
تاد فیلد (تار)
جایزه دوم: مارتین مک دونا (بنشیهای اینیشرین)
بهترین فیلمبرداری:
مایکل دایمک (EO)
جایزه دوم:هویت فن فویتما (نَه)
بهترین موسیقی متن:
ام ام کروانی (RRR)
جایزه دوم: پاول مایکیتن (EO)
بهترین طراحی تولید:
دیلن کول و بن پراکتر (آواتار: راه آب)
جایزه دوم: جیسون کیشوردای (همه چیز همه جا به یکباره)
بهترین تدوین:
بلر مک کلندون (افترسان)
جایزه دوم: مونیکا ویلی (تار)
بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان:
EO (پاول اسکولیموفسکی)
جایزه دوم: سنت عمر (آلیس دیوپ)
بهترین انیمیشن:
پینوکیو گ(یرمو دل تورو)
جایزه دوم: مارسل صدف کفش به پا
بهترین فیلم مستند/غیرداستانی:
همه زیبایی و خونریزی
جایزه دوم: آتش عشق
جایزه فیلم تجربی (جایزه داگلاس ادواردز):
ساختار بدن انسان (De Humani Corporis Fabrica)
مراسم اعطای جوایز انجمن منتقدان فیلم لسآنجلس برای نخستین بار در سه سال اخیر به صورت حضوری و در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۴ دی) برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- «آنورا» برگزیده منتقدان لسآنجلس شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- کیت بلانشت رئیس هیات داوران کمرا ایمیج ۲۰۲۴ شد
- تاریخ اکران فیلم جدید کارگردانان «همهچیز همهجا به یکباره» مشخص شد/ جزئیات در دسترس نیست!
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- «همه چیز همه جا به یکباره»؛ فیلمی در الفبای پستمدرن
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «همه جا همه چیز یکباره» جوایز اسپریت را هم درو کرد
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





