تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۷:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 185444

سینماسینما، پاریس: نشریه هفتگی سینمای فرانسه اعلام کرده که فیلم «روی کشتی امادان» ساخته نیکولا فلیبر که اخیر جایزه خرس طلای جشنواره برلین را بدست آورده، به کشورهای بسیاری فروخته شده است.

این فیلم مستند، که محصول فرانسه است و کارگردان آن از سینماگران مهم این کشور بشمار می‌رود، توسط کمپانی پخش کننده بین المللی‌اش به کشورهای اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، آلمان، یونان، مجارستان، لهستان، رومانی، اسپانیا، ایتالیا، چین، کره، تایوان، اسرائیل و ‌چندین کشور دیگر فروخته شده است. برای نخستین بار است که یک فیلم مستند که برنده جایزه بزرگ جشنواره برلین شده است این چنین موفقیت در فروش به کشورهای گوناگون داشته است.

این فیلم همچنین به امریکا و انگلیس درحال فروش است. از سوی دیگر قرار است از ۱۹ آوریل در فرانسه پخش عمومی شود. نیکولا فیلیبر، در سال ۱۹۵۱ در شهر نانسی فرانسه بدنیا آمد. فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۹۷۰ آغاز کرده و از آن زمان فیلم های مستند بسیاری برای سینما ‌تلویزیون ساخته که جایزه های گوناگون از جمله سزار نیز بدست آورده است. یکی از مشهورترین آثار او که فروش بسیار زیادی در سالن های سینما هم کرده بود بنام «بودن و داشتن» در سال ۲۰۰۲ در جشنواره کن هم شرکت کرده بود . فیلم برنده خرس طلای ۲۰۲۳ حکایت روزانه افرادی است که از نظر روانی دارای مشکلاتی هستند و در یک کلینیک مورد مطالعه و معالجه قرار می‌گیرند. در روی رودخانه سن، یک کشتی که به یک کلینیک تبدیل شده و در حاشیه این رودخانه لنگر انداخته پناهگاهی برای این بیماران می‌شود که سازنده نگاهی انسانی و دلسوزانه به آنها دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها