تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۱۵:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190452

سینماسینما، پاریس: آکادمی فیلم ار‌وپا، لیست فیلمهایی از ۳۱ کشور این قاره را برای نامزدی اولیه جوایز اسکار اروپایی اعلام کرد که شامل ۴۰ فیلم بلند است.

این آکادمی در هفتم نوامبر نامزدهای نهایی هر رشته را که حدودا بین پنج تا هفت فیلم خواهد بود، اعلام خواهد کرد. قرار است از سوی ۴۶۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا، به فیلمها رای بدهند.

مراسم رسمی و اعلام جوایز، در ۹ دسامبر ۲۰۲۳ در شهر برلین برگزار خواهد شد. البته طبق سنت هر ساله این مراسم در یکی از شهرهای مهم اروپا برگزار می‌شود. جوایز آکادمی فیلم اروپا، که از اهمیت ویژه برخوردار است در رشته‌های محدودی جایزه‌های خود را به بهترین فیلم اروپا، بهترین کارگردان، بهترین هنرپیشه مرد و زن و بهترین سناریو اهدا خواهد کرد. جدا از این یکی دو جایزه افتخاری نیز داده خواهد شد که هنوز درباره آن صحبتی به میان نیامده است.

در لیست آثاری که انتخاب اولیه شده‌اند و بیشتر از دیگران در جشنواره‌ها و رسانه‌های جهانی مورد توجه قرار گرفته‌اند می‌توان از این فیلم‌ها نام برد: کلوب صفر (جسیکا هوسنر)، از انگلیس، مرز سبز ( آگنیشکا هولاند)، از لهستان، من کاپیتان(ماتیو گارونه)، از ایتالیا، بهشت در آتش (میکا گوستافسون)، از سوئد، اشتیاق دودین بوفان(تران آن هونگ) از فرانسه، (این فیلم بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها از سوی فرانسه برای اسکار انتخاب شد که واکنش‌های بسیار منفی به همراه داشت!)، سرزمین موعود(نیکلای ارسل)، از دانمارک، منطقه مورد نظر(جوانا تان گلازر) برنده جایزه بزرگ کن از انگلستان، آناتومی یک سقوط(ژوستین تریه). فیلم تریه برنده نخل طلا شده و با موفقیت حیرت آوری بر پرده سینماهای فرانسه روبرو شده، در عرض ۵ هفته اول نمایش خود ۱۰۹۰۰۰۰ تماشاگر به دیدن آن رفته‌اند و بنظر می‌آید که اکثر برندگان نخل طلای قبلی را از نظر فروش پشت سر بگذارد.

از نامزدهای دیگر می‌توان از: چندان منتظر پایان جهان نباشید (رادو جود)، از رومانی، برگ‌ریزان (آکی کوریسماکی)، از فنلاند، خیال (آلیس روهواشر)، از ایتالیا، محاکمه گلدمن(سدریک کان)، از فرانسه نام برد.

قرار است بزودی لیست فیلمهای مستند نیز اعلام شود و انتظار می‌رود که فیلم درخشان ویم وندرس (انسلم، با عنوان فرانسوی، صدای زمان) در آن لیست باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها