اولین فیلم جاسوسی تاریخی ژانگ ییمو از ۳۰ آوریل در چین و آمریکا راهی سینماها میشود.
به گزارش سینماسینما، «صخره نوردان» یا «کلیف واکرز» فیلم جدید ژانگ ییمو که در ژانر جاسوسی تاریخی ساخته شده از ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) راهی سینماها میشود.
این فیلم که پیش از این با عنوان «تنگنا» در زبان انگلیسی خوانده شده بود و در زبان چینی با عنوان «روی صخره» نامیده شده، در آمریکای شمالی همزمان با چین اکران خود را شروع میکند.
«کلیف واکرز» نخستین فیلم ژانگ ییمو در ژانر جاسوسی است و برمبنای فیلمنامهای به قلم کوآن یونگژیان ساخته شده است. فیلم در چین دهه ۱۹۳۰ و در بخش پربرف شمال شرق این کشور میگذرد که به عنوان ایالت مانچوکو تحت نفوذ ژاپن بود.
داستان فیلم درباره چهار نماینده ویژه حزب کمونیست است که پس از اینکه در شوروی آموزشهای ویژه میبینند به چین برمیگردند و به یک ماموریت مخفی اعزام میشوند؛ اما ماموریت آنها لو رفته و آنها گرفتار شدهاند.
در این فیلم ژانگ یی از فیلم «عملیات دریای سرخ»، یو هوی از فیلم «من مادام بواری نیستم»، کین هیلو از فیلم «لحظه پلوتو» و ژو یوون از فیلم «کاپیتان» بازی کردهاند.
۳۰ آوریل در چین نخستین روز از یک تعطیلات عمومی به مدت سه روز برای گرامیداشت روز کارگر در اول ماه می است.
ژانگ ییمو از مشهورترین چهرههای سینمای چین در دنیاست. «سایه» در سال ۲۰۱۸ با تمرکز بر هنرهای رزمی و «دیوار بزرگ» با بازی مت دیمون جدیدترین فیلمهای وی بودهاند که همزمان در آمریکا نیز اکران شدند.
جدیدترین فیلم وی که در چین اکران شد «یک ثانیه» بود که نوامبر پیش در چین راهی سینماها شد و اجازه نمایش در جشنواره فیلم برلین را نیز نیافت و هنوز برنامهای برای نمایش در آمریکا ندارد.
ییمو اکنون در حال ساخت فیلم جدیدش است که در جنگ کره میگذرد و داستان یک تک تیرانداز چینی را روایت میکند. این فیلم احتمالاً اکتبر اکران میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- ترکیب داوران جشنواره برلین تکمیل شد
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- تازههایی از هفتاد و هشتمین جشنواره کن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- مدیر جشنواره برلین راهی جشنواره ایتالیایی شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





