فیلم «من مرد تو هستم» به عنوان نماینده سینمای آلمان در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.
به گزارش سینماسینمابه نقل از هالیوود ریپورتر، در فیلم علمی-تخیلی «من مرد تو هستم» که نویسندگی و کارگردانی آن را «ماریا شرادر» بر عهده دارد، «دان استوانز» بازیگر سریال «دانتون ابی» در نقش یک ربات بازی کرده که برای همراهی با یک باستان شناس با بازی «مارن اگرت» برنامه ریزی شده است.
این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره برلین امسال تجربه کرد و «مارن اگرت» برای بازی در این فیلم توانست جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص بدهد.
«من مرد تو هستم» در نخستین نمایش خود در آمریکای شمالی نیز در جشنواره فیلم تورنتو کانادا به نمایش گذاشته شد.
«ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» (لهستان) و «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» (اکوادور)، دیگر فیلم هایی هستند که تا کنون برای رقابت در اسکار بین المللی ۲۰۲۲ معرفی شده اند.
طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشتن دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.
آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





