تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55687

ایزابل هوپر، میشل هانکهلیلا افشار_ روز دوشنبه سه فیلم دیگر در بخش مسابقه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما، تازه‌ترین ساخته‌های میشائیل هانکه کارگردان اتریشی، یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی و هونگ سانگ-سو کارگردان کره‌ای در ششمین روز جشنواره فیلم کن در در بخش مسابقه روی پرده رفت.

هانکه با فیلم «پایان خوش» (Happy End) تولید مشترک فرانسه، آلمان و اتریش به کن بازگشت. ژان-لویی ترینتینیان، ایزابل هوپر و متیو کاسوویتس در این فیلم بازی می‌کنند. داستان درباره خانواده‌ای در شهر ساحلی کاله در شمال فرانسه است که گرفتار بحران پناهجویان می‌شوند. هانکه پیش از این با فیلم‌های «روبان سفید» و «عشق» دو بار برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شده است.

نیکول کیدمن

«کشتن یک گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) ساخته یورگوس لانتیموس دیگر رقیب جایزه اصلی این دوره جشنواره کن است. این فیلم با بازی کالین فارل و نیکول کیدمن، درباره یک جراح ماهر است که پسری پردردسر از خانواده‌ای به هم ریخته را زیر بال و پر خود می‌گیرد.
فارل و لانتیموس پیش از این در فیلم تحسین‌شده «خرچنگ» همکاری کردند که دو سال پیش در کن برنده جایزه داوران بخش مسابقه اصلی شد و سال گذشته نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود. «Dogtooth» فیلم دیگر لانتیموس هم سال ۲۰۰۹ در بخش نوعی نگاه کن نمایش داده شد. آلیشیا سیلورستون، بیل کمپ و رافی کاسیدی دیگر بازیگران «کشتن یک گوزن مقدس» هستند که تولید مشترک ایرلند، بریتانیا و آمریکا است.

میشل هانکه

نیکول کیدمن امسال بجز «کشتن یک گوزن مقدس»، فیلم آمریکایی «فریب‌خورده» (The Beguiled) ساخته سوفیا کوپولا را هم در بخش مسابقه دارد. «چگونه در مهمانی‌ها با دختران حرف بزنیم» (How to Talk to Girls at Parties) ساخته جان کامرون میچل تولید مشترک بریتانیا و آمریکا، دیگر فیلم بازیگر استرالیایی در جشنواره کن ۲۰۱۷ است. همچنین یکی از اپیزودهای فصل دوم سریال «بالای دریاچه» (Top of the Lake) به کارگردانی جین کمپیون با بازی کیدمن هم به عنوان یکی از برنامه‌های هفتادمین سالگرد جشنواره، پخش می‌شود.

هونگ سانگ سو

فیلم کره‌ای «روز بعد» (The Day After) تازه‌ترین ساخته هونگ سانگ-‌سو هم روز دوشنبه در بخش مسابقه نمایش داده شد. سانگ-سو امسال فیلم «دوربین کلر» را هم در کن دارد که در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده رفت. ایزابل هوپر و کیم مین-هی در فیلم دوم بازی می‌کنند که داستانش درباره یک معلم پاره‌وقت و نویسنده است. سانگ-سو کارگردان فیلم‌هایی چون «الان درست، بعداً غلط» و «خودت و خودت» و این اواخر «تنها در ساحل در شب» است.

کیم مین هی

امسال ۱۹ فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن رقابت می‌کنند که شامل تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون آندری زویاگینتسف، تاد هینز و… است.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار می‌شود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها