دو کارگردان موفق سینما از دوستداران سینما خواستند به جای تماشای فیلم در صفحه کوچک آنها را در سینما تماشا کنند.
کریستوفر نولان و سوفیا کاپولا در نشستی رودر رو با علاقهمندان به سینما، به آنها گفتند وقتی صنعت سینما ببیند مردم علاقهمندند تا در خانه به تماشای فیلم بنشینند آن وقت سرمایهگذاری و جریان اصلی به سمت ایجاد پلتفرمهایی چون نتفلیکس و آمازون سوق پیدا میکند.
این دو کارگردان که برای ارایه و معرفی فیلمهای جدیدشان در سینماکان رویداد سالانهای که از سوی انجمن ملی مالکان سینماها ترتیب داده میشود، حضور یافته بودند گفتند امیدوارند تا هواداران آثارشان بخواهند آنها را در سینما تماشا کنند و برای دیدنشان بلیت بخرند و به سالنهای سینما بروند.
نولان با نمایش فیلم کوتاهی از درام جنگی «دانکرک» در این رویداد حضور داشت. او گفت: «داستان این فیلم چنان است که لازم است شما را با خود به موقعیتی سراسر تعلیقآمیز بکشاند و این احساس را در شما ایجاد کند که انگار در همان موقعیت قرار دارید و تنها دست یافتن به این احساس این است که آن را در سینما تماشا کنید.»
او افزود: «من همه تلاشم را کردهام تا به بهترین نحوی این احساس را ایجاد کنم.»
سوفیا کاپولا نیز برای معرفی فیلم «فریب خورده» که بازسازی درام جنگ داخلی ساخته دان سیگل در سال ۱۹۷۱ با بازی کلینت ایستوود است و کالین فارل و نیکول کیدمن در آن نقش آفرینی کردهاند، در این برنامه حضور داشت. او گفت: «امیدوارم مردم به سینما بروند و معنی آنچه باید دیده شود را آنجا ببینند.»
گسترش استفاده از ویدئو به موضوعی بدل شده که صنعت سینما بسیار به آن توجه دارد و نتفلیکس و آمازون با سرمایهگذاری سنگین در صدد تولید فیلمهایی هستند که بتوان در خانه به تماشای آنها نشست.
هفته پیش اعلام شد فاکس و یونیورسال نیز در صدد تمرکز بر ساخت فیلمهایی هستند که بتوان آنها را در خانه و در صفحه تلویزیون یا به صورت آنلاین تماشا کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- حمایت نولان از ژانر وحشت/ «اوپنهایمر» هم ترسناک بود
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- تطهیر نه چندان موفق یک اتفاق شوم/ هدف هالیوود از تولید «اوپنهایمر» چیست؟
- نولان: حال سینما خوب است/ تماشاگران به سینما برگشتهاند
- معرفی نامزدهای جوایز گلدن گلوب/ «باربی» در صدر
- پرومتهای در زنجیر نولان/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- نولان کارگردان «جیمز باند» نمیشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند