پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی در فیلم جدیدش با تونی سرویلو، ستارهی فیلم برنده اسکار «زیبایی بزرگ» همکاری میکند.
به گزارش سینماسینما، پائولو سورنتینو کارگردان مطرح ایتالیایی در فیلم جدیدش با عنوان «La Grazia» بار دیگر با تونی سرویلو بازیگر ناپلی و ستارهی فیلم برنده اسکارش «زیبایی بزرگ» همکاری خواهد کرد.
جزئیات این فیلم جدید هنوز فاش نشده، اما گفته میشود که داستانی عاشقانه خواهد بود. سورنتینو که نویسنده فیلمنامه نیز هست، قرار است فیلمبرداری پروژه جدیدش را از بهار آینده آغاز کند.
«پراتنوپ» جدیدترین فیلم سورنتینو ایژست که امسال اکران شد و موفقیت بزرگی در اکران داخلی فیلم کسب کرد، اثری باشکوه که بهعنوان نامهای عاشقانه به زادگاه سورنتینو، ناپل، شناخته میشود. این فیلم بیش از ۸ میلیون دلار در گیشه داخلی فروش داشته و به موفقترین فیلم ایتالیایی سال تبدیل شده است، حتی فراتر از موفقیت داخلی «زیبایی بزرگ» ساخته برنده اسکار سورنتینو. کمپانی «A24» پیش از رونمایی از «پارتنوپ» در جشنواره کن، حقوق پخش آن در آمریکا را خریداری کرد و این فیلم قرار است از ۷ فوریه سال آینده میلادی در ایالات متحده اکران شود.
به گزارش ورایتی، تونی سرویلو، بازیگر اصلی آثار سورنتینو است. این بازیگر ۶۵ ساله در ۱۰ فیلم به کارگردانی سورنتینو ایفای نقش کرده است، از نقش یک خواننده پاپ که درگیر رسوایی جنسی میشود در فیلم «مرد اضافی» تا بازی در نقش سیلویو برلوسکونی سیاستمدار جنجالی ایتالیا در فیلم سینمایی «لورو».
سرویلو تاکنون سه جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز دیوید دی دوناتلو (معادل اسکار ایتالیا) را برای بازی در فیلمهای سورنتینو کسب کرده است.
پائولو سورنتینو که سبک فیلمهای او را متاثر از «فدریکو فلینی» کارگردان نامدار ایتالیایی میدانند، در سال ۲۰۱۳ با فیلم «زیبایی بزرگ» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد. این کارگردان در سال ۲۰۲۱ نیز فیلم «دست خدا» را با الهام از اتفاقات واقعی زندگی این کارگردان ایتالیایی در دوران بزرگ شدن او در شهر ناپل ایتالیا ساخته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- پائولو سورنتینو دوباره در ناپل فیلم میسازد/ تجلیل از شهر زادگاه
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- چگونه پائولو سورنتینو در شخصیترین فیلمش با بزرگترین تراژدی زندگیاش مواجه شد/ نوشتهای از اریک کوهن درباره «دست خدا»
- رئالیسم جادویی برای فرار از واقعیت وحشتناک/ نگاهی به فیلم «دست خدا»
- رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلمهای خارجی اسکار به میدان آمد
- تجلیل از پائولو سورنتینو در جشنواره زوریخ/ مارادونا شادی و آزادی را به ناپل آورد
- کارگردانی که مارادونا جانش را نجات داد، «دست خدا» را میسازد
- عشقِ سینماهایی که دیگر به سینما نمیروند
- ساخت فیلمی درباره نخست وزیر جنجالی ایتالیا متوقف شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





