وودی آلن میگوید هنوز درباره نساختن فیلم دیگری مطمئن نیست، هرچند حس عاشقانه فیلم ساختن در کل صنعت از بین رفته است.
به گزارش سینماسینما، وودی آلن که ۵۸ سال پیش اولین فیلم بلندش را ساخت، حالا پس از این همه مدت هنوز مطمئن نیست که آیا «ضربه شانس» که پنجاهمین فیلم بلندش است، آخرین فیلم سینمایی او باشد.
این فیلمساز کهنه کار به تازگی مصاحبهای با «ایر میل» انجام داده و در آن در پاسخ به این سوال که آیا فیلم «ضربه شانس» که با حضور بازیگران فرانسوی زبان در فرانسه فیلمبرداری شده، آخرین فیلم او خواهد بود؟ گفت: من در مورد آن مطمئن نیستم. نمیخواهم دنبال جمع کردن پول بروم. گردنم درد میکند. اما اگر کسی حاضر باشد و تماس بگیرد و بگوید ما میخواهیم از فیلم تو حمایت کنیم، آنگاه به طور جدی به آن فکر میکنم. احتمالا اراده نه گفتن نداشته باشم، زیرا ایدههای زیادی دارم.
«ضربه شانس» از روز جمعه در سینماهای آمریکا اکران شده و قرار است پس از یک هفته در پلتفرمهای دیجیتال و VOD هم در دسترس باشد.
با وجود نقدهای مثبتی که این فیلم را با فیلم «مچ پوینت» یا «امتیاز نهایی» آلن مقایسه میکند، تاخیر بین ساخت فیلم و اکران آن، نظر کارگردان را در مورد وضعیت صنعت سینما در مقایسه با دوره طولانی حرفهایاش دچار تردید کرده است.
او به ایر میل گفت: برایم مهم نیست که فیلم اینجا هم اکران شود یا نه. وقتی فیلمی را ساختم دیگر دنبالش نمیکنم. توزیع فیلم دیگر آن چیزی نیست که قبلا بود. حالا توزیع در سینما فقط دو هفته است … کل تجارت تغییر کرده؛ آن هم نه به شیوهای جذاب. تمام عشق فیلمسازی از بین رفته است.
آلن در سالهای اخیر هواداران کمتری برای فیلمهایش داشته که به ویژه برای جنجالهایی بوده که بر سر اتهامهای مطرح شده توسط شریک سابق زندگیاش میا فارو، مطرح شد و او مدتهاست همه آنها را رد کرده است.
او در مورد احتمال بایکوت شدن در همان مصاحبه گفته بود: یکی از من در مورد فرهنگ بایکوت پرسید و من گفتم، اگر قرار است بایکوت شوی، در واقع از همان فرهنگی بایکوت میشوی که میخواهی بشوی. چه کسی میخواهد بخشی از این فرهنگ باشد؟
منبع: مهر به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- حمله وودی آلن به یک مستند
- دنیایی عاری از اخلاق و وجدان
- سکانس طلایی/ بلو جاسمین
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





