هیروکازو کورئیدا با جدیدترین درام خود به جشنواره کن بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، هیروکازو کورئیدا کارگردان ژاپنی دیگر یکی از چهرههای همیشگی جشنواره فیلم کن محسوب میشود و ۵ فیلم از ۹ فیلم اخیر او در کن به نمایش درآمدهاند. علاوه بر این، فیلمهای وی در جشنواره موفقیتهای خوبی نیز کسب کردهاند و «مثل پدر، مثل پسر» سال ۲۰۱۳ جایزه هیات داوران را برد و «دزدان فروشگاه» جایزه نخل طلای سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. «دلال» هم سال پیش برنده جایزه هیات داوران جهانی شد و سونگ کانگ هو بازیگر آن به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
به عبارت دیگر میتوان حدس زد آخرین فیلم وی «هیولا» که ماه آینده در جشنواره کن به نمایش درمیآید هم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره با اقبال روبرو شود.
این فیلم اولین فیلم کورئیدا پس از «موباروسی» در سال ۱۹۹۵ است که بر مبنای فیلمنامه شخص دیگری ساخته شده است. وی در «هیولا» با نامی پرطرفدار در صنعت تلویزیون ژاپن یعنی یوجی ساکاموتو همکاری کرده که سال ۲۰۲۱ با فیلم «من مثل دسته گل عاشق شدم» دیده شد.
حالا «هیولا» درباره چیست؟ این فیلم درباره مادری است که بعد از اینکه رفتار پسرش نامنظم میشود با معلم وی روبهرو میشود. اما بین این سه شخصیت چه می گذرد؟
در خلاصه رسمی «هیولا» آمده است: وقتی پسر کوچک وی میناتو شروع به رفتارهای عجیب و غریب میکند، مادرش احساس میکند مشکلی وجود دارد. او که متوجه میشود معلم وی مسئول این رفتار است، به مدرسه میرود و میخواهد بداند چه خبر است. اما همانطور که داستان از چشم مادر، معلم و کودک میگذرد، حقیقت به تدریج آشکار میشود.
در این فیلم ساکورا آندو، هنرپیشه «دزدان فروشگاه» دوباره با کورئیدا کار کرده و در نقش سائوری، مادر تنهای میناتو بازی میکند. در «هیولا» همچنین ناگایاما ایتا، تاکاهاتا میسوکی، کاکوتا آکیهیرو، ناکامورا شیدو، تاناکا یوکو و بازیگران کودک سویا کوروکاوا و هیناتااره هیراگی بازی کردهاند.
بعد از سریال «ماکانایی: غذا پختن برای خانه مایکو» که در اوایل امسال به صورت استریم پخش شد، این دومین باری است که کورئیدا و کارامورا با هم همکاری میکنند.
و یک نام بزرگ دیگر در «هیولا» جای دارد؛ آهنگساز افسانهای ریویچی ساکاموتو، که ماه پیش در ۲۸ مارس درگذشت، موسیقی متن فیلم را ساخته است. ساکاموتو که به عنوان غول دنیای موسیقی ژاپنی شناخته میشد، اولین برنده ژاپنی اسکار در بخش بهترین موسیقی متن برای فیلم «آخرین امپراتور» در سال ۱۹۸۷ بود. از دیگر موسیقیهای ساکاموتو میتوان به «کریسمس مبارک، آقای لارنس» محصول ۱۹۸۳، «آسمان پناهگاه» در سال ۱۹۹۰ و «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.
اگر امسال هیروکازو کورئیدا با «هیولا» بار دیگر نخل طلا را از آن خود کند، به شوهی ایمامورا به عنوان تنها کارگردان ژاپنی دیگری که ۲ بار برنده جایزه برتر جشنواره کن شده است، خواهد پیوست.
پس از اولین نمایش جهانی «هیولا» در کن، این فیلم از ۲ ژوئن در سینماهای ژاپن به نمایش در میآید.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند