هیروکازو کورئیدا با جدیدترین درام خود به جشنواره کن بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، هیروکازو کورئیدا کارگردان ژاپنی دیگر یکی از چهرههای همیشگی جشنواره فیلم کن محسوب میشود و ۵ فیلم از ۹ فیلم اخیر او در کن به نمایش درآمدهاند. علاوه بر این، فیلمهای وی در جشنواره موفقیتهای خوبی نیز کسب کردهاند و «مثل پدر، مثل پسر» سال ۲۰۱۳ جایزه هیات داوران را برد و «دزدان فروشگاه» جایزه نخل طلای سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. «دلال» هم سال پیش برنده جایزه هیات داوران جهانی شد و سونگ کانگ هو بازیگر آن به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
به عبارت دیگر میتوان حدس زد آخرین فیلم وی «هیولا» که ماه آینده در جشنواره کن به نمایش درمیآید هم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره با اقبال روبرو شود.
این فیلم اولین فیلم کورئیدا پس از «موباروسی» در سال ۱۹۹۵ است که بر مبنای فیلمنامه شخص دیگری ساخته شده است. وی در «هیولا» با نامی پرطرفدار در صنعت تلویزیون ژاپن یعنی یوجی ساکاموتو همکاری کرده که سال ۲۰۲۱ با فیلم «من مثل دسته گل عاشق شدم» دیده شد.
حالا «هیولا» درباره چیست؟ این فیلم درباره مادری است که بعد از اینکه رفتار پسرش نامنظم میشود با معلم وی روبهرو میشود. اما بین این سه شخصیت چه می گذرد؟
در خلاصه رسمی «هیولا» آمده است: وقتی پسر کوچک وی میناتو شروع به رفتارهای عجیب و غریب میکند، مادرش احساس میکند مشکلی وجود دارد. او که متوجه میشود معلم وی مسئول این رفتار است، به مدرسه میرود و میخواهد بداند چه خبر است. اما همانطور که داستان از چشم مادر، معلم و کودک میگذرد، حقیقت به تدریج آشکار میشود.
در این فیلم ساکورا آندو، هنرپیشه «دزدان فروشگاه» دوباره با کورئیدا کار کرده و در نقش سائوری، مادر تنهای میناتو بازی میکند. در «هیولا» همچنین ناگایاما ایتا، تاکاهاتا میسوکی، کاکوتا آکیهیرو، ناکامورا شیدو، تاناکا یوکو و بازیگران کودک سویا کوروکاوا و هیناتااره هیراگی بازی کردهاند.
بعد از سریال «ماکانایی: غذا پختن برای خانه مایکو» که در اوایل امسال به صورت استریم پخش شد، این دومین باری است که کورئیدا و کارامورا با هم همکاری میکنند.
و یک نام بزرگ دیگر در «هیولا» جای دارد؛ آهنگساز افسانهای ریویچی ساکاموتو، که ماه پیش در ۲۸ مارس درگذشت، موسیقی متن فیلم را ساخته است. ساکاموتو که به عنوان غول دنیای موسیقی ژاپنی شناخته میشد، اولین برنده ژاپنی اسکار در بخش بهترین موسیقی متن برای فیلم «آخرین امپراتور» در سال ۱۹۸۷ بود. از دیگر موسیقیهای ساکاموتو میتوان به «کریسمس مبارک، آقای لارنس» محصول ۱۹۸۳، «آسمان پناهگاه» در سال ۱۹۹۰ و «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.
اگر امسال هیروکازو کورئیدا با «هیولا» بار دیگر نخل طلا را از آن خود کند، به شوهی ایمامورا به عنوان تنها کارگردان ژاپنی دیگری که ۲ بار برنده جایزه برتر جشنواره کن شده است، خواهد پیوست.
پس از اولین نمایش جهانی «هیولا» در کن، این فیلم از ۲ ژوئن در سینماهای ژاپن به نمایش در میآید.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هیولا»؛ هیولای روایت
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





