هیروکازو کورئیدا با جدیدترین درام خود به جشنواره کن بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، هیروکازو کورئیدا کارگردان ژاپنی دیگر یکی از چهرههای همیشگی جشنواره فیلم کن محسوب میشود و ۵ فیلم از ۹ فیلم اخیر او در کن به نمایش درآمدهاند. علاوه بر این، فیلمهای وی در جشنواره موفقیتهای خوبی نیز کسب کردهاند و «مثل پدر، مثل پسر» سال ۲۰۱۳ جایزه هیات داوران را برد و «دزدان فروشگاه» جایزه نخل طلای سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. «دلال» هم سال پیش برنده جایزه هیات داوران جهانی شد و سونگ کانگ هو بازیگر آن به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
به عبارت دیگر میتوان حدس زد آخرین فیلم وی «هیولا» که ماه آینده در جشنواره کن به نمایش درمیآید هم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره با اقبال روبرو شود.
این فیلم اولین فیلم کورئیدا پس از «موباروسی» در سال ۱۹۹۵ است که بر مبنای فیلمنامه شخص دیگری ساخته شده است. وی در «هیولا» با نامی پرطرفدار در صنعت تلویزیون ژاپن یعنی یوجی ساکاموتو همکاری کرده که سال ۲۰۲۱ با فیلم «من مثل دسته گل عاشق شدم» دیده شد.
حالا «هیولا» درباره چیست؟ این فیلم درباره مادری است که بعد از اینکه رفتار پسرش نامنظم میشود با معلم وی روبهرو میشود. اما بین این سه شخصیت چه می گذرد؟
در خلاصه رسمی «هیولا» آمده است: وقتی پسر کوچک وی میناتو شروع به رفتارهای عجیب و غریب میکند، مادرش احساس میکند مشکلی وجود دارد. او که متوجه میشود معلم وی مسئول این رفتار است، به مدرسه میرود و میخواهد بداند چه خبر است. اما همانطور که داستان از چشم مادر، معلم و کودک میگذرد، حقیقت به تدریج آشکار میشود.
در این فیلم ساکورا آندو، هنرپیشه «دزدان فروشگاه» دوباره با کورئیدا کار کرده و در نقش سائوری، مادر تنهای میناتو بازی میکند. در «هیولا» همچنین ناگایاما ایتا، تاکاهاتا میسوکی، کاکوتا آکیهیرو، ناکامورا شیدو، تاناکا یوکو و بازیگران کودک سویا کوروکاوا و هیناتااره هیراگی بازی کردهاند.
بعد از سریال «ماکانایی: غذا پختن برای خانه مایکو» که در اوایل امسال به صورت استریم پخش شد، این دومین باری است که کورئیدا و کارامورا با هم همکاری میکنند.
و یک نام بزرگ دیگر در «هیولا» جای دارد؛ آهنگساز افسانهای ریویچی ساکاموتو، که ماه پیش در ۲۸ مارس درگذشت، موسیقی متن فیلم را ساخته است. ساکاموتو که به عنوان غول دنیای موسیقی ژاپنی شناخته میشد، اولین برنده ژاپنی اسکار در بخش بهترین موسیقی متن برای فیلم «آخرین امپراتور» در سال ۱۹۸۷ بود. از دیگر موسیقیهای ساکاموتو میتوان به «کریسمس مبارک، آقای لارنس» محصول ۱۹۸۳، «آسمان پناهگاه» در سال ۱۹۹۰ و «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.
اگر امسال هیروکازو کورئیدا با «هیولا» بار دیگر نخل طلا را از آن خود کند، به شوهی ایمامورا به عنوان تنها کارگردان ژاپنی دیگری که ۲ بار برنده جایزه برتر جشنواره کن شده است، خواهد پیوست.
پس از اولین نمایش جهانی «هیولا» در کن، این فیلم از ۲ ژوئن در سینماهای ژاپن به نمایش در میآید.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- فانتزیهای سورئال و کمدیهای پیچیده از جنس سروش صحت/نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»؛
- فیلم «قاتل»؛ تولدی دوباره