ویل اسمیت حمله و سیلی زدن به کمدین معروف در حین مراسم اسکار را خارج از حدود و خشونت از هر نوع را مخرب خواند.
به گزارش سینماسینما، ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک روی صحنه نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، از این کمدین، آکادمی و بینندگان عذرخواهی کرد و گفت این حرکت نامناسب بوده و نشان دهنده مردی نیست که می خواهم باشم.
پیامدهای اتفاق مراسم اسکار در حالی ادامه یافته که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی حمله اسمیت روی صحنه را محکوم کرد و اعلام کرده تحقیقاتی را در این باره آغاز خواهد کرد. اسمیت در طول سخنرانی خود برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از آکادمی عذرخواهی کرد، که مشخصاً شامل عذرخواهی از کریس راک نبود.
اسمیت در پیامی که در صفحه ایسنتاگرام خود منتشر کرد ضمن عذرخواهی نسبت به اقدام خود نوشت که به شوخی کریس راک در مورد همسرش، جیدا پینکت اسمیت که آشکارا در مورد ریزش موی او به دلیل بیماری آلوپسی صحبت میکرد، «واکنش احساسی» نشان داده است و اضافه کرد: «خشونت در همه اشکالش مخرب است. رفتار من در مراسم اسکار شب گذشته غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه بود. شوخی با خودم بخشی از کار است، اما شوخی در مورد وضعیت پزشکی همسرم برای من خیلی زیاد بود و من واکنش احساسی نشان دادم. میخواهم علناً از کریس راک عذرخواهی کنم، من خارج از حدود و اشتباه رفتار کردم. خجالت زدهام و کارهایم نشان دهنده مردی نیست که می خواهم باشد. در دنیای عشق و مهربانی جایی برای خشونت نیست.»
اسمیت از آکادمی اسکار، تهیهکنندگان پخش تلویزیونی این مراسم، شرکتکنندگان، بینندگان و خانواده ویلیامز عذرخواهی کرد. اسمیت برای بازی در نقش ریچارد ویلیامز، پدر ونوس و سرنا موفق به کسب جایزه اسکار در شاخه بهترین بازیگر مرد شد.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





