دولت پاکستان نمایش فیلم «جویلند» ساخته «سعیم صادق» را به دلیل داشتن محتوای نامناسب ممنوع اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، دستوری در تاریخ ۱۱ نوامبر از وزارت اطلاعات و صدا و سیمای پاکستان اعلام کرد که هیات سانسور این کشور، مجوز نمایش فیلم سینمایی «جویلند» نماینده رسمی این کشور در اسکار ۲۰۲۳ را لغو کرده است.
علت این تصمیم، وجود مطالب بسیار ناپسندی عنوان شده که با ارزشهای اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه مطابقت ندارد و به وضوح با هنجارهای اخلاقی در بخش ۹ قانون آثار سینمایی مغایرت دارد و در نتیجه دولت فدرال با توجه به اختیارات قانونی، فیلم داستانی «جویلند» را به عنوان فیلمی بدون مجوز برای کل کشور اعلام کرد.
این فیلم قرار بود از تاریخ ۱۸ نوامبر در پاکستان اکران شود و عدم نمایش عمومی این فیلم در کشور میزبان، احتمالا به حذف این فیلم از جوایز اسکار ۲۰۲۳ خواهد انجامید. طبق قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلمهای متقاضی رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی باید حداقل ۷ روز متوالی در کشور مبدا اکران تجاری داشته باشد.
داستان فیلم «جویلند» در لاهور پاکستان اتفاق میافتاد و درباره شخصیتی به نام حیدر است که کوچکترین پسر یک خانواده پدرسالار از طبقه متوسط جامعه است. در حالی که خانواده حیدر در آرزوی تولد یک نوزاد پسر هستند، حیدر مخفیانه وارد یک رابطه عاشقانه ممنوعه میشود و این رابطه رازها و تمایلات کل خانواده او را برملا میکند.
این فیلم در اوایل سال جاری در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و در آنجا جایزه هیات داوران را از آن خود کرد. «ملاله یوسف زی» برنده جایزه صلح نوبل به عنوان تهیه کننده اجرایی در این پروژه حضور داشته است.
«جویلند» چند روز پیش جایزه سینمای جوان جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را نیز دریافت کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





