«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشههای جهان محبوب است.
به گزارش سینماسینما، در حالی که شماری از سینمادوستان در آخر هفتهای که گذشت به سمت «کاپیتان آمریکا» رفتند اما «پدینگتون در پرو» هم مخاطبان خود را داشت.
سومین قسمت از این مجموعه محبوب کودکان که با اقتباس از کتابهای مایکل باند ساخته شده، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بازارهای بینالمللی به دست آورده است. این فیلم که قرار بود در ماه ژانویه اکرانش را در بریتانیا شروع کند، با حدود یک ماه تعویق ابتدا در بازار بینالمللی روی پرده رفت.
این فیلم در سه روز اول اکران خود در گیشههای بریتانیا نیز حدود ۱۴ میلیون دلار فروش کرد و انتظار میرود این رقم به سرعت افزایش یابد. با محاسبه فروش ۱۱۵ میلیون دلاری این فیلم در گیشه سینماهای دیگر مناطق جهان، این فیلم در مجموع فروش ۱۲۹ میلیون دلاری را ثبت کرده است.
«پدینگتون در پرو» که با بودجهای حدود ۹۰ میلیون دلار تولید شد، با نقدهای عالی روبهرو شده، و این در حالی است که اصولاً معیار متصور برای این مجموعه بسیار بالا است. فیلم سوم در حال حاضر در وبسایت راتن تومیتوز دارای رتبه ۹۴ درصدی است. فیلم اول امتیاز ۹۶ درصدی و فیلم دوم هم امتیاز تقریباً کامل ۹۹ درصدی را داشتند.
هر ۲ فیلم اول و دوم توسط پل کینگ کارگردانی شد، که صندلی کارگردانی را برای فیلم سوم به دوگال ویلسون داد تا خودش روی صندلی «وانکا» برای برادران وارنر بنشیند.
در این فیلم بن ویشاو برای صداپیشگی شخصیت اصلی دوباره کار خود را انجام داد. در «پدینگتون ۳» هیو بونویل، جولی والترز و جیم برادبنت هم نقشهای خود را تکرار کردهاند و امیلی مورتیمر جایگزین سالی هاوکینز شده است.
فیلمهای «پدینگتون» محبوبیت جهانی دارند
علاوه بر تحسین منتقدان، هر دو فیلم قبلی پدینگتون در گیشه هم موفق بودهاند و فیلم اول که با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود نزدیک به ۳۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و فیلم دوم هم که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری شکل گرفته بود، بیش از ۲۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. تاکنون در مجموع، سه گانه «پدینگتون» بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است.
فیلم سوم در ۱۰۶ دقیقه بر مبنای فیلمنامه مارک برتون و جیمز لامونت ساخته شده است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از کولیدر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





