به گزارش سینماسینما، این پروژه با عنوان «Time’s Up» با انتشار یک آگهی تمام صفحه در روزنامه نیویورک تایمز آغاز به کار کرد. عنوان این پروژه به این معنا است که زمان رفتارهای ناعادلانه و تبعیضآمیز به پایان رسیده است.
این کمپین با حمایت چهرههای سرشناسی چون ناتالی پورتمن، ریس ویترسپون، کیت بلانشت، رشیدا جونز و اما استون تا کنون بیش از ۱۳ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است. پول جمعآوری شده برای حمایت قانونی از قربانیان آزار جنسی مصرف خواهد شد. اهداف این پروژه افرادی هستند که قادر نیستند از پس هزینههای اقدام قانونی برای دفاع از حق خود در مقابل آزارگران و متجاوزان برآیند.
این پروژه نیز در پی رسوایی جنسی هاروی واینستین و شکایت تعداد زیادی از بازیگران سرشناس در این باره و رسواییهای پیدر پی دیگر چهرههای سرشناس پا به عرصه وجود گذاشته است.
یکی دیگر از اهداف این پروژه مبارزه با نابرابری و نامتوازن بودن قدرت میان زنان و مردان است.
در نامهای که در وبسایت این پروژه منتشر شد، آمده است: «دوران انحصارطلبی غیرقابل رسوخ به پایان رسیده است. آزار و اذیت جنسی به این دلیل ادامه پیدا میکند که عاملان آزار و اذیت و کارفرمایانی که دست به این کار میزنند هیچگاه با عواقب کار خود روبهرو نمیشوند.»
در یکسال گذشته موضوع آزار جنسی و مبارزه با آن یکی از موضوعات داغ بود. در ماه دسامبر نشریه تایم زنان و مردانی را که سکوت خود را شکستند و بر علیه آزار و اذیت جنسی لب به سخن گشودند به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- کیت بلانشت رئیس هیات داوران کمرا ایمیج ۲۰۲۴ شد
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- فیلمهای مهم سال به جشنواره نیویورک دعوت شدند
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





