پس از سانحهای که در فیلم «زنگار» برای آلک بالدوین رخ داد و به مرگ فیلمبردار فیلم انجامید، گای ریچی اعلام کرد دیگر اجازه نمیدهد در فیلمهایش از اسلحه واقعی استفاده شود.
به گزارش سینماسینما، گای ریچی میگوید پس از تیراندازی در صحنه فیلم «زنگار» که به مرگ هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم انجامید دیگر اجازه نداده است اسلحه واقعی سر صحنه فیلمهایش وجود داشته باشد.
این کارگردان بریتانیایی قبل از اکران جدیدترین فیلمش با عنوان «میثاق» که درامی درباره جنگ افغانستان است به نیوزویک گفت: دیگر همه چیز تغییر کرده، کل بازی تغییر کرده است.
در این فیلم جیک جیلنهال در نقش سربازی بازی میکند که مصمم است در بحبوحه جنگ دین خود را ادا کند. وی در نقش یک گروهبان آمریکایی برای ادای دینش به یک مترجم نظامی افغان بازمیگردد. در این فیلم تیراندازی زیاد است و برای این تیراندازیها به جای گلوله واقعی از گلولههای پلاستیکی کوچک و تجزیهپذیر استفاده شد تا نگرانی برای حفظ امنیت گروه از بین برود.
ریچی که این فیلم را پس از تصادف مرگبار فیلم «زنگار» ساخت، گفت: ما در فیلم «میثاق» حتی یک سلاح گرم هم نداشتیم و این اولین فیلمبرداری ما بدون اسلحه واقعی بود و باید بگویم برای همه ما یک آرامش واقعی ایجاد شده بود.
در اکتبر ۲۰۲۱ آلک بالدوین بازیگر فیلم وسترن «زنگار» که در نیومکزیکو در حال فیلمبرداری بود با اسلحهاش شلیک کرد که به کشته شدن فیلمبردار فیلم انجامید و جوئل سوئزا کارگردان را مجروح کرد.
ریچی درباره اسلحههایی با گلولههای ایرسافت که در صحنه فیلمبرداری استفاده شده است، توضیح داد: آنها مثل سلاحهای واقعی به نظر میرسند و همه عملکرد یک اسلحه واقعی را نشان میدهند و حتی تخلیه انفجاری هم دارند و همه چیز واقعی به نظر میرسد.
وی تاکید کرد که استفاده از این اسلحهها این اطمینان را ایجاد میکند که کسی دچار مشکل نمیشود.
این فیلم ریچی در اسپانیا فیلمبرداری شده که چشماندازهایی شبیه افغانستان دارد.
منبع: مهر به نقل از یاهو نیوز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دادستان زیر سوال رفت؛ آلک بالدوین به زندگی برگشت/ اتهام قتل در دادگاه رد شد
- آلک بالدوین بار دیگر به قتل غیرعمد در فیلم «زنگار» متهم شد
- با تغییر دادستان رخ داد؛ اتهام قتل بازیگر جنجالی رفع شد/ شروع مجدد فیلمبرداری «زنگار»
- آخرین وضعیت پرونده تیراندازی مرگبار الک بالدوین/ محاکمه به اتهام قتل غیرعمد
- کارگردان علاءالدین «هرکول» را میسازد
- پس از کشته شدن فیلمبردار؛ جریمه ۱۳۷ هزار دلاری برای عوامل سازنده فیلم «زنگار» تعیین شد
- دو سریال در راه است/ اچبیاو مکس دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز را میسازد
- نورپرداز فیلم «زنگار» از الک بالدوین و دستاندرکاران شکایت کرد
- اولین اظهارات الک بالدوین بعد از حادثه شلیک به فیلمبردار جوان
- عامل مرگ فیلمبردار «زنگار» مشخص شد/ اتهامی به بالدوین وارد نشده
- بازیگر «بازی و تاج و تخت» به «مردخاکستری» نتفلیکس پیوست
- گیشه آمریکا در تسخیر «خشم مردانه» جیسون استاتهام
- نامزدهای جوایز تونی معرفی شدند/ بهترینهای برادوی در آمریکا
- جیک جیلنهال با کارگردان «گناهکار» در «برف کور» همکاری میکند
- جزییات فیلم سوم شرلوک هولمز اعلام شد/ اکران در سال ۲۰۲۰
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





