فیلمبرداری «اودیسه» کریستوفر نولان پس از ۷ ماه تمام شد.
به گزارش سینماسینما، «اودیسه» کریستوفر نولان دیروز (جمعه) به پایان رسید. در حالی که چندی پیش اولین تیزر این فیلم منتشر شد، دیروز آخرین روز فیلمبرداری آن در لسآنجلس بود. پیش از این بازیگران و گروه ساخت در مراکش، یونان، ایتالیا، مالت، اسکاتلند و ایسلند مشغول کار بودند. کار تولید این فیلم خود یک سفر جهانی و به نوعی شبیه به سفر حماسی است که «اودیسه» پشت سر گذاشت.
فیلم نولان که بر اساس شعر هومر از قرن هشتم پیش از میلاد ساخته شده، بیشک خدایان، هیولاها، پیامبران و جادوگران متعدد را در برمیگیرد و مخاطبان باید با صرف زمانی حدود ۳ ساعت به تماشای فیلم بنشینند. برای نولان، این فیلم جسورانهترین و دیوانهوارترین تلاش سینمایی او محسوب میشود.
در حالی که این فیلم بر مت دیمون در نقش اودیسه و سفر دشوار او به خانه پس از جنگ تروا تمرکز دارد، در عین حال یکی از چشمگیرترین گروه بازیگران در این فیلم گرد آمدهاند که شامل تام هالند، شارلیز ترون، آن هاتاوی، رابرت پتینسون، زندیا، لوپیتا نیونگو، جان برنتال و میا گاث میشود.
طبق گزارشها، بودجه این فیلم حدود ۲۵۰ میلیون دلار است و از دوربینهای جدید و پیشرفته آیمکس با فیلمبرداری هویت ون هویتما، مدیر فیلمبرداری همیشگی نولان، کار فیلمبرداری انجام شده است.
ماه پیش، بلیتهای آیمکس افتتاحیه فیلم «اودیسه» برای فروش عرضه شد و همه آنها ظرف ۲۴ ساعت به فروش رسید. البته دلالان هم بی کار نماندند و تصاویری که در رسانههای اجتماعی منتشر شد، فروشندگانی را نشان میداد که ۲ بلیت آیمکس سینمای میدان لینکلن را به قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته بودند.
قرار است «اودیسه» ۱۷ جولای ۲۰۲۶ توسط یونیورسال در سینماها اکران شود.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





