در حالی که از فیلم «پسر و مرغ ماهیخوار» هایائو میازاکی به عنوان آواز قوی وی یاد میشد، اکنون روشن شده او مدتی است روی یک پروژه جدید کار میکند.
به گزارش سینماسینما، معاون استودیو جیبلی در جشنواره فیلم تورنتو خبر داده بود که «پسر و مرغماهیخوار» آخرین فیلم میازاکی ۸۲ ساله نخواهد بود، اما اکنون روشن شده که میازاکی دارد با جدیت در استودیو جیبلی برای ساخت یک پروژه جدید کار میکند.
در یک کنفرانس مطبوعاتی توشیو سوزوکی تهیهکننده میازاکی به صراحت به روزنامه فرانسوی لیبراسیون اعلام کرد که میازاکی قصد دارد فیلم دیگری بسازد. وی گفت: او هر روز به این پروژه جدید فکر میکند، من دیگر نمیتوانم جلوی او را بگیرم، از این تلاش دست کشیدهام و سعی نمیکنم او را منصرف کنم، حتی اگر فیلم بدی از آب درآید. در زندگی فقط کار است که او را مسحور میکند.
وی در ادامه گفت: تا زمانی که او کار میکند من هم بازنشسته نمیشوم. او ۸۲ ساله است، فکر میکنم تا ۹۰ سالگی ادامه خواهد داد و من با او همراه خواهم بود.
در حالی که «پسر و مرغ ماهیخوار» به عنوان آخرین اثر میازاکی معرفی شده بود، سوزوکی به صراحت اعلام کرد چنین نخواهد بود. قابل توجه این که کیفیت فیلمهای میازاکی با افزایش سن وی افت نکرده است.
بسیاری از منتقدان از «پسر و مرغ ماهیخوار» میازاکی به عنوان یک شاهکار بصری یاد کردهاند. این انیمیشن قرار است از ۲۲ نوامبر در آمریکا به نمایش درآید.
منبع: مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- شروع جشنواره تورنتو با ستاره کمتر، ماسک بیشتر و فیلم آخر میازاکی
- میازاکی جشنواره سنسباستین را افتتاح میکند
- زندگی استالونه روی پرده جشنواره تورنتو
- رکوردشکنی فیلم بیتبلیغ میازاکی در اکران/ اولین واکنش منتقدها
- «شهر اشباح» میازاکی به روی صحنه میرود
- برشهای کوتاه/ ویدئویی از صحنههای پرواز در آثار هایائو میازاکی
- میازاکی دست از خلق کردن برنمیدارد
- «شهر اشباح» پرفروشترین فیلم تاریخ ژاپن شد
- انیمیشنی از کارگردان مطرح ژاپنی در چین اکران میشود
- کاراکتر محبوب «توتورو» به چین میرود/ مرمت انیمیشن ژاپنی
- اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به انیمیشنساز مطرح ژاپنی
- بازگشت اسطوره دنیای انیمیشنهای ژاپنی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





