«پل شریدر» فیلمنامه نویس برنده اسکار معتقد است لئوناردو دیکاپریو بهتر بود نقش پلیس افبیآی را در فیلم «قاتلان ماه کامل» بازی میکرد تا یک احمق!
به گزارش سینماسینما، پل شریدر فیلمنامهنویس فیلمهایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از ساختههای مارتین اسکورسیزی عنوان کرد که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، با مسائل به شکل متفاوتی رفتار میکرد.
این کارگردان و فیلمنامهنویس آمریکایی در مصاحبه اخیر با لوموند فرانسه گفت که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی میداند اما معتقد است اگر دی کاپریو نقش مامور افبیآی را بازی میکرد که درباره قتلهای اوسیج تحقیق میکرد، میتوانست بهتر از این باشد و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در فیلم زمان زیادی است.
خود اسکورسیزی نیز در ابتدا قصد داشت تا دی کاپریو در فیلم «قاتلان ماه کامل» نقش تام وایت مامور افبیآی را بازی کند. او دو سال روی فیلمنامه از منظر شخصت تام وایت کار کرد که رهبری تحقیقات یک رشته قتل را در میان ملت اوسیج در دهه ۱۹۲۰ بر عهده گرفت. این فیلمساز اوایل سال جاری به ایریش تایمز گفت که دی کاپریو بود که شخصاً با او تماس گرفت و درخواست تغییر فیلمنامه را داد. این بازیگر می خواست در عوض نقش ارنست بورکهارت را بازی کند.
اسکورسیزی در این باره گفت: «من و اریک راث (همکار فیلمنامهنویسم) درباره روایت داستان از دیدگاه مأموران اداره افبیآی که برای تحقیق وارد میشوند صحبت کردیم. پس از دو سال کار بر روی فیلمنامه، لئو نزد من آمد و از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟ من با مردم اوسیج جلساتی داشتم و فکر کردم که داستان واقعی لزوماً از بیرون و با اداره افبیآی نمیآید، بلکه بیشتر از درون از اوکلاهاما روایت شود».
ارنست بورکهارت یک کهنه سرباز جنگ جهانی اول بود که به توطئه حریصانه عمویش برای غارت ثروت ملت اوسیج کشیده شد. وفاداری ارنست زمانی مورد آزمایش قرار گرفت که با یک زن ثروتمند اوسیج به نام مولی (لیلی گلادستون) ازدواج کرد. جسی پلمونز هم ایفای نقش تام وایت مامور اداره افبیآی برای بررسی سری قتلهای مشکوک اهالی اوسیج را بر عهده داشت.
دی کاپریو پیش از این در مورد فیلمنامه اول به مجله بریتانیایی ووگ گفت: «احساس نمیکردم که به قلب داستان وارد شود. ما در داستان اوسیج غوطه ور نبودیم. این صحنه کوچک بین مولی و ارنست وجود داشت که در هنگام خواندن فیلمنامه چنین احساساتی را در ما برانگیخت و ما تازه شروع به نفوذ به این رابطه کردیم، زیرا بسیار پیچیده و عجیب و غریب بود و شبیه هیچ چیزی نبود که من قبلا تجربه کرده بودم».
تغییر فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» برای اسکورسیزی که مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی را برای این فیلم دریافت کرده، نتیجه داد. حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیات ملی نقد آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند، اگرچه به نظر میرسد پل شریدر «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان را به جای آن ترجیح میدهد. شرید فیلم نولان را «بهترین و مهمترین فیلم قرن حاضر» توصیف کرده است.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جایزه بهترین فیلم سارایوو به «سه کیلومتر تا پایان دنیا» رسید
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- پل شریدر ریاست هیات داوران جشنواره سارایوو را برعهده گرفت
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





