تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۰۱:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 195635

سینماسینما، پاریس: امروز پوسترهای دو بخش موازی جشنواره کن ۲۰۲۴ منتشر شدند.

پوستر «۱۵ روز سینماگران» که همان ۱۵ روز کارگردانان سابق، است را فیلمساز سرشناس ژاپنی تاکشی کیتانو نقاشی کرده است و در توضیح آن آمده: هرطور دوست دارید آنرا تفسیر کنید! پنجاه‌وششمین دوره این بخش از ۱۵ تا ۲۵ مه به موازات بخش رسمی مسابقه و نوعی نگاه، برگزار می‌شود. در این بخش فیلمهای بلند داستانی و فیلمهای کوتاه نیز پذیرفته می‌شوند و گاه نیز فیلمهای‌ مستند مورد توجه کمیته انتخاب قرار می‌گیرند.

کنفرانس مطبوعاتی این بخش بعد از اعلام نام فیلمهای مسابقه در ۱۱ آوریل برگزار خواهد شد. اما تا به امروز به صاحبان تعدادی از فیلمهایی که پذیرفته نشده‌اند، پاسخ داده شده است. پرنسیپ این بخش این است که مسابقه‌ای نیست و داور ندارد، اما برخی ارگان‌ها می‌توانند به سلیقه خود به فیلمها جایزه بدهند.

بخش هفته بین‌المللی منتقدین که مسابقه‌ای است، فقط ویژه فیلمهای اول یا دوم کارگردانان است و در این بخش فقط هفت فیلم بلند و ۷ فیلم کوتاه در مسابقه پذیرفته می‌شوند. امسال شصت‌وسومین دوره  این بخش برگزار می‌شود. این بخش قدیمی‌ترین بخش موازی مسابقه کن است. در هر دو این بخش‌ها از قبل از انقلاب تا به امروز، سینمای ایران حضور خوبی داشته که به موفقیت‌های بسیاری نیز دست یافته.

پوستر هفته بین‌المللی منتقدین شامل یک تصویر از فیلمی با شرکت حفیسا هرزی هنرپیشه فرانسوی با اصلیتی تونسی است که قبلا در بخش هفته منتقدین درخشیده بود. پوستر هفته بین‌المللی منتقدین در زیر دیده می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها