تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۱:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 20738
جایزه امیشصت و هشتمین دوره اهدای جوایز امی که به بهترین اثر تلویزیونی سال تعلق می‌گیرد و به عنوان اسکار تلویزیون شناخته می‌شود، نامزدهایش را معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، با اعلام اسامی نامزدهای این دوره، بیشترین تعداد نامزدی به فصل ششم درام «بازی تاج و تخت» از شبکه اچ‌بی‌او تعلق گرفت.

جایزه امی که از سوی  آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی تلویزیون اهدا می‌شود، دیشب (پنجشنبه شب) نامزدهای ۲۰۱۶ خود را معرفی کرد.

هر چند در این میان اسامی سریال‌هایی چون «بازی تاج و تحت» ، «خانواده مدرن» و همچنین جولیا لوییس دریفوس بازیگر در چند دوره اخیر بارها تکرار شده است، اما برنامه‌هایی جدید نیز به این فهرست راه یافته‌اند که برنامه خانوادگی «مردم در برابر او.جی.سیمپسون»، «ریشه‌ها» و «فارگو» از جمله آنها هستند.

در هر حال درام خیالی و اسطوره‌ای «بازی تاج و تحت» در حالی نامزد  دریافت ۲۳ جایزه شده که نتوانست به رکورد سال پیش خودش با نامزدی در ۲۴ رشته برسد.

در مراسم دیشب که  آنتونی آندرسن بازیگر سریال «بلکیش» و لورن گراهام از سریال «دختران گیلمور» و بروس روزنبلوم رییس آکادمی اسامی نامزدها را اعلام کردند، «بازی تاج و تخت» در بخش بهترین سریال درام در کنار « آمریکایی‌ها»، «مرا سال بنام»، «دانتون ابی»، «هوملند»، «خانه پوشالی» و «آقای روبات» با هم رقابت می‌کنند. سال پیش «بازی تاج و تخت» برنده این جایزه شده بود.

«آقای روبات» که برنده جایزه گلدن گلوب شده است از واردشوندگان جدید به این بخش است. سال پیش «مد من» و «نارنجی سیاه جدید است» در این ردیف جای داشتند.

در بخش بهترین سریال کمدی، «بلکیش»، «خانواده مدرن»، «استاد هیچی»، «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر»،‌ «ویپ»، «سیلیکون ولی» و «شفاف» نامزد شده‌اند. سال پیش «ویپ» جایزه این بخش را برد.

در بخش نامزدهای مرد بازیگر نیز کایل چندلر از فیلم «بلودلاین» و باب اودنکریک از سریال «مرا سال صدا بزن» که هر یک پیشتر یک جایزه امی برده‌اند در این فهرست جای دارند. کوین اسپیسی از «خانه پوشالی»، لیو شرایبر از «ری داناوان» ، متیو ریس از «آمریکایی‌ها» و رامی مالیک از «آقای روبات» این فهرست را تکمیل می‌کنند.

در بخش بهترین بازیگر زن نیز وایولا دیویس که سال پیش به عنوان نخستین بازیگر آفریقایی آمریکایی جایزه امی را برد بار دیگر در این فهرست جای دارد. رابین رایت از «خانه پوشالی»، کری راسل از «آمریکایی ها»، تاتیانا مسلانی از «اورفان بلک» و کلر دنیس از «هوملند» دیگر نامزدها هستند.

«مردم در برابر او. جی. سیمپسون» با ۲۲ نامزدی دومین اثری بود که بیشترین تعداد نامزدی را کسب کرده است. سریال «فارگو» از شبکه اف‌ایکس ۱۸ نامزدی، سریال «ویپ» با ۱۷ نامزدی و برنامه شو شبانه «ساتردی نایت لایو» از ان‌بی‌سی با ۱۶ نامزدی بیشترین امیدداران دریافت جایزه امی هستند.

از نظر شبکه‌های تلویزیونی، شبکه اچ‌بی‌او در مجموع ۹۴ نامزدی کسب کرده که به رکورد سال پیش خودش یعنی ۱۲۶ نامزدی نرسیده است. اف‌ایکس با ۵۶ نامزدی و نتفلیکس با ۵۴ نامزدی در مکان‌های بعدی قرار دارند.

اسامی برنده‌ها ۱۸ سپتامبر (دوشنبه ۲۹ شهریور) اعلام می‌شود. امسال جیمی کیمل مجری و کمدین برای اجرای این مراسم انتخاب شده است.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها