کمیته اسکار سینمای ژاپن، فیلمی با عنوان «کوکوهو» را به عنوان نماینده رسمی خود در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۶ برگزید.
به گزارش سینماسینما، این فیلم حماسی سه ساعته به کارگردانی لی سانگ-ایل، اولین بار در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و با فروش نزدیک به ۸۰ میلیون دلار (۱۱.۵۳ میلیارد ین) به دومین فیلم پرفروش ژاپنی در گیشه تبدیل شد.
لی سانگ-ایل، کارگردان کرهای-ژاپنی این فیلم را با اقتباس از رمان نوشته شوئیچی یوشیدا درباره یک اجراکننده کابوکی (تئاتر سنتی ژاپن) بااستعداد از خانوادهای گانگستر ساخته و داستان در دوران رونق اقتصادی ژاپن پس از جنگ روی میدهد.
ریو یوشیزاوا و ریوسی یوکوهاما در کنار کن واتانابه، که پیش از این برای فیلم «آخرین سامورایی» نامزد اسکار شده بود، در این فیلم ایفای نقش میکنند.
ژاپن در سال ۲۰۲۴ با فیلم «روزهای عالی» ساخته ویم وندرس نامزد اسکار شد و در سال ۲۰۲۲ با فیلم «ماشینم را بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی جایزه اسکار را از آن خود کرد. فیلم «عزیمتها» ساخته یوجیرو تاکیتا در سال ۲۰۰۸ نیز برای سینمای ژاپن جایزه اسکار به ارمغان آورد.
آخرین مهلت ارسال آثار از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی نود و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، اول اکتبر (۹ مهرماه) اعلام شده است وتاکنون ۲۱ کشور از جمله کانادا، بلژیک، آلمان، نروژ، فلسطین، سوئد، سوئیس، جمهوری چک، تایوان، اوکراین و ترکیه، فیلمهای منتخب خود را به آکادمی معرفی کردهاند.
آکادمی اسکار فهرست کوتاه ۱۵ فیلم بخش بینالمللی را در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) اعلام خواهد کرد و نامزدهای نهایی در ۲۲ ژانویه (سوم بهمن) معرفی خواهند شد. مراسم اسکار هم در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در لسآنجلس برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





