«ویلیام فردکین»، کارگردان آمریکایی قصد دارد یک مستند بلند درباره دنیای واقعی جنگیری بسازد.
به گزارش سینماسنیما، به نقل از هالیوود ریپورتر، این کاگردان برنده اسکار با همکاری با کمپانی «ال دی اینترتینمنت» مستند بلندی با عنوان «شیطان و پدر آمورث» خواهد ساخت و به مقایسه لحظات فیلم معروف «جنگیر» با جنگیری واقعی خواهد میپردازد.
بیش از یک دهه پس از ساخت فیلم «جنگیر» در سال ۱۹۷۳، «ویلیام فردکین» سازنده این فیلم اجازه حضور در یک جلسه جنگیری توسط پدر «گابریل آمورث» را پیدا کرده که از او به عنوان “رئیس جنگیران” یاد میشود که انجمن بینالمللی جنگیران را در سال ۱۹۹۰ تأسیس کرد و به مدت ۱۰ سال ریاست آن را برعهده داشت و تاکنون هزاران بار جنگیری کرده است.
«فردکین» در جلسه جنگیری یک زن ایتالیایی که دچار تشنج و تغییرات رفتاری شده و از طریق روان درمانی معالجه شده شرکت کرده و درباره آن مقالهای مستند در مجله «vanity Fair» نیز نوشت است.
وی در اینباره میگوید: فرصت مشاهده یک جنگیری واقعی ۴۰ سال پس از ساخت فیلم «جنگیر» و به صورت کاملا اتفاقی برایم فراهم شد. من همواره شیفته طبیعت خوب و شر و احتمال مالکیت شیطانی بودهام.
«ویلیام فردکین» در ابتدای دهه ۱۹۷۰ میلادی با فیلمهای «ارتباط فرانسوی» (۱۹۷۱) و «جنگیر» (۱۹۷۳) نقش پررنگی در احیای سینمای آمریکا ایفا کرد و در سال ۱۹۷۲ برای «ارتباط فرانسوی» موفق به کسب جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد.
جایزه شیر افتخاری جشنواره ونیز، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن برای فیل «باگ» و همچنین یوزپلنگ طلایی جشنواره «لوکارنو» به پاس یک عمر دستاورد سینمایی از جمله دیگر افتخارات این کارگردان کهنهکار محسوب میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- فوت خالق «جنگیر»/ ویلیام فریدکین درگذشت
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- «جن گیر» برمیگردد/ ساخت ۳ گانه با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری
- تهیهکننده «ارتباط فرانسوی» در ۸۹ سالگی در گذشت
- درگذشت نویسنده یکی از ترسناکترین فیلم های تاریخ سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





