ولادیمیر منشوف کارگردان روسی برنده جایزه اسکار خارجی (بین الملل فعلی) روز دوشنبه ۵ جولای براثر کرونا درگذشت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مسکوتایمز، ولادیمیر منشوف کارگردان و بازیگر روسی روز دوشنبه ۵ جولای در ۸۱ سالگی براثر کرونا درگذشت.
استودیوی فیلمسازی «موسفیلم» در بیانیه ای با اعلام این خبر نوشت: ما دوست عزیزمان در «موسفیلم» را از دست دادیم، مردی که از همه قدرت های خلاقانه و استعداد غنی اش در دوران فعالیتش در این استودیو استفاده کرد.
ولادیمیر منشوف بیشتر به واسطه فعالیتش در عرصه کارگردانی شناخته می شد. او اولین فیلمش را سال ۱۹۷۶ با نام «شوخی مناسب» ساخت که با استقبال پرشوری مواجه شد.
منشوف در سال ۱۹۸۱ فیلم «مسکو به اشکها باور ندارد» را با موضوع سه زن اهل کشور شوروی ساخت که هرکدام با مشکلاتی از جمله مشکلات خانوادگی و کاری دست به گریبان هستند. این فیلم در گیشه کشور شوروی با موفقیت عظیم روبرو شد و در غرب نیز توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را بدست بیاورد.
منشوف که زاده شهر باکو در آذربایجان فعلی بود، به عنوان بازیگر نیز در بیش از یکصد فیلم به ایفای نقش پرداخت.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز روز گذشته ۵ جولای با صدور پیامی درگذشت منشوف را به خانواده این هنرمند تسلیت گفت. در بخشی از پیام پوتین آمده است: از شنیدن خبر درگذشت ولادیمیر منشوف که یک کارگردان برجسته، یک بازیگر فوق العاده و فردی خوش فکر و استعدادی شگفت آور بود، اندوهگین شدم، این فقدان یک خسارت بزرگ برای کشور و همه ما است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





