کلار پیپلو فیلمنامه نویس و کارگردان ایتالیایی-انگلیسی و بیوه برناردو برتولوچی در ۷۹ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آنسا، کلار پیپلو (Clare Peploe) فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده ایتالیایی-انگلیسی و بیوه برناردو برتولوچی کارگردان بلندآوازه ایتالیایی در ۷۹ سالگی درگذشت.
پیپلو که از او به عنوان منبع الهام برتولوچی نیز یاد می شد، در سال ۱۹۷۹ با این کارگردان مطرح ایتالیایی ازدواج کرد و این ازدواج تا هنگام مرگ کارگردان بزرگ ایتالیایی در سال ۲۰۱۸ دوام داشت.
کلار پیپلو سال ۱۹۴۲ در دارالسلام تانزانیا به دنیا آمد. او با دستیاری میکل آنجلو آنتونیونی در فیلم «قله زابریسکی» وارد سینما شد.
اولین آشنایی پیپلو و برتولوچی به فیلم «۱۹۰۰» محصول سال ۱۹۷۶ برمی گردد. این دو اولین همکاری هنری شان را در فیلم «لونا» (۱۹۷۹) انجام دادند. «لونا» اولین فیلمنامه نوشته شده توسط پیپلو نیز بود. البته در حال حاضر در منابع سینمایی از پیپلو به عنوان یکی از ۵ فیلمنامه نویس «قله زابریسکی» نیز نام برده می شود.
کلار پیپلو بعدها در دهه نود میلادی فیلم «جادوی خشن» را با بازی بریجیت فوندا و راسل کرو ساخت.
این کارگردان ایتالیایی در سال ۲۰۰۱ با فیلم «پیروزی عشق» در جشنواره ونیز نیز حاضر شد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گریمور فیلم «محمد رسولالله (ص)» درگذشت
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- سکانس طلایی/ آسمان سرپناه
- پروژه ناتمام برناردو برتولوچی تولید و اکران میشود
- انتقاد کیهان ازتبلیغ فیلم مستهجن برتولوچی در رسانههای داخلی!
- ادای احترام به آخرین امپراتور سینمای ایتالیا
- برناردو برتولوچی، کارگردان مطرح جهان در ۷۷ سالگی درگذشت
- دفاع برناردو برتولوچی از کوین اسپیسی/ ریدلی اسکات باید شرمنده باشد
- فاش شدن رسوایی اخلاقی هالیوودی پس از ۴۴ سال!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





