یرژی اسکولیموفسکی نویسنده و کارگردان لهستانی در جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۲ تجلیل میشود.
به گزارش سینماسینما، سیامین دوره جشنواره فیلم کمرایمیج که از ۱۲ تا ۱۹ نوامبر (۲۱ تا ۲۸ آبان) در تورون لهستان برگزار میشود یکی از بالاترین افتخارهای خود را به یرژی اسکولیموفسکی نویسنده و کارگردان لهستانی اهدا میکند.
این کارگردان که جایزه فیلم مارشال را دریافت میکند از چهرههای کهنهکار سینمای لهستان است و امسال با فیلم «ایاو» در جشنواره کن درخشید و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را دریافت کرد.
داستان این فیلم درباره الاغی است که توسط فعالان حقوق حیوانات از صاحب سیرکی که دوستش دارد ربوده شده و تمام رفتارهای خوب و بد انسانها را تحمل میکند.
این فیلم که از زاویه دید یک الاغ روایت شده داستان امیدها و رویاهای مردم را تصویر میکند، در جشنواره کن انرژی فیلمی جوان را به نمایش گذاشت که یک استاد ۸۴ ساله سینمای اروپا خالق آن بود.
جای تعجب ندارد که «EO» از سوی موسسه فیلم لهستان به عنوان نماینده این کشور برای اسکار بینالمللی ۲۰۲۳ معرفی شده است.
جایزه جشنواره کمرایمیج پیش از نمایش این فیلم در این جشنواره، به خالق آن اهدا میشود.
اسکولیموفسکی کار سینمایی خود را به عنوان فیلمنامهنویس در فیلمهایی مانند «جادوگران بی گناه» (۱۹۶۰) و «چاقو در آب» (۱۹۶۲) آغاز کرد و به عنوان بخشی از طغیان خلاقیت موج نوی لهستان که خود نمادی از شرق بود، شناخته شد. او سپس به عنوان بازیگر، کارگردان، شاعر و نقاش به موفقیت دست یافت و فیلمهایش علاوه بر جشنواره کن، در دیگر جشنوارههای فیلم مانند ونیز و برلین با تحسین روبرو شدند.
اسکولیموفسکی همچنین یک جایزه نقدی دریافت خواهد کرد که تصمیم گرفته آن را به طور کامل برای تبلیغ «EO» » هزینه کند تا شانس فیلم را برای کسب نامزدی اسکار افزایش دهد.
پس از نمایش فیلم در جشنواره کمرایمیج، برنامه پرسش و پاسخ با فیلمساز انجام خواهد شد.
جشنواره کمرایمیج برای تجلیل از هنر فیلمبرداری هر سال در لهستان برگزار میشود. این جشنواره بینالمللی که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیاست، هر سال با حضور فیلمبرداران مطرح و باتجربه سراسر دنیا به سه فیلمبردار برتر، جوایز قورباغه طلایی، قورباغه نقرهای و برنزی خود را اهدا میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- استیو مککویین جایزه کارگردان برجسته را از کمرایمیج میگیرد
- مراسم جوایز آکادمی فیلم اروپا امروز برگزار میشود/ Eo برگزیده دانشجویان
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- مهدی آزادی در بخش مستند کوتاه جایزه قورباغه طلایی «کمرایمیج» را گرفت
- تجلیل از فیلمبردار برنده اسکار در جشنواره کمرایمیج لهستان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





