فیلم حماسی فرانسوی «کنت مونت کریستو» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم فانتزیا ۲۰۲۴ شد.
به گزارش سینماسینما، جایزه بهترین فیلم جشنواره ژانر فانتزی کانادا به کارگردانهای فیلم «کنت مونت کریستو» متیو دلاپورت و الکساندر دلا پاتلیر اهدا شد.
این فیلم «کنت مونت کریستو» جدیدترین فیلمی است که با اقتباس از داستان کلاسیک الکساندر دوماً ساخته شده و اولین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و نخستین نمایش بینالمللی خود را هم در فانتزیا تجربه کرد.
از دیگر جوایز این جشنواره جایزه ویژه هیات داوران بود که به درام فانتزی «الکتروفیلیسیتی» ساخته لوسیا پوئنزو محصولی مشترک از آرژانتین و شیلی رسید و هوانگ ووک از کره جنوبی برای کمدی اکشن «مشویل» که اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره تجربه کرد، به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.
«الکتروفیلیسیتی» همچنین برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بازیگری شد.
جایزه بهترین فیلم اول جشنواره هم به فیلم مهیج کانادایی «خود ران» به کارگردانی مایکل پیرو تعلق گرفت.
جایزه بهترین دستاورد در انیمیشن به کنجی ناکامورا مونونوکه کارگردان ژاپنی فیلم «شبح در رینانوکه» رسید.
جایزه انجمن کارگردانان کانادا برای بهترین کارگردان فیلم بلند به نائومی جی برای فیلم مهیج کانادایی «تیره ترین میریام» تعلق گرفت.
در بخش مسابقه بینالمللی فیلم کوتاه هم جایزه بهترین فیلم به «کوزههای خالی» به کارگردانی گیلرمو ریبک رسید و بیورن شاگرستروم برای «سردرد» به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.
این جشنواره که از ۱۸ جولای شروع شده تا ۴ آگوست ادامه دارد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- شانس در خانه کدام فیلم را میزند؟/ فرانسویها کار گزینش نماینده اسکار را آغاز کردند
- «قطب شمال»؛ قلابی که به مخاطب گیر نکرد
- آیا الکساندر دوما میتواند سینمای فرانسه را نجات دهد؟/ یادداشت محمد حقیقت
- دو فیلم خاطرهساز روی آنتن تلویزیون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





