فیلم حماسی فرانسوی «کنت مونت کریستو» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم فانتزیا ۲۰۲۴ شد.
به گزارش سینماسینما، جایزه بهترین فیلم جشنواره ژانر فانتزی کانادا به کارگردانهای فیلم «کنت مونت کریستو» متیو دلاپورت و الکساندر دلا پاتلیر اهدا شد.
این فیلم «کنت مونت کریستو» جدیدترین فیلمی است که با اقتباس از داستان کلاسیک الکساندر دوماً ساخته شده و اولین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و نخستین نمایش بینالمللی خود را هم در فانتزیا تجربه کرد.
از دیگر جوایز این جشنواره جایزه ویژه هیات داوران بود که به درام فانتزی «الکتروفیلیسیتی» ساخته لوسیا پوئنزو محصولی مشترک از آرژانتین و شیلی رسید و هوانگ ووک از کره جنوبی برای کمدی اکشن «مشویل» که اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره تجربه کرد، به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.
«الکتروفیلیسیتی» همچنین برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بازیگری شد.
جایزه بهترین فیلم اول جشنواره هم به فیلم مهیج کانادایی «خود ران» به کارگردانی مایکل پیرو تعلق گرفت.
جایزه بهترین دستاورد در انیمیشن به کنجی ناکامورا مونونوکه کارگردان ژاپنی فیلم «شبح در رینانوکه» رسید.
جایزه انجمن کارگردانان کانادا برای بهترین کارگردان فیلم بلند به نائومی جی برای فیلم مهیج کانادایی «تیره ترین میریام» تعلق گرفت.
در بخش مسابقه بینالمللی فیلم کوتاه هم جایزه بهترین فیلم به «کوزههای خالی» به کارگردانی گیلرمو ریبک رسید و بیورن شاگرستروم برای «سردرد» به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.
این جشنواره که از ۱۸ جولای شروع شده تا ۴ آگوست ادامه دارد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- شانس در خانه کدام فیلم را میزند؟/ فرانسویها کار گزینش نماینده اسکار را آغاز کردند
- «قطب شمال»؛ قلابی که به مخاطب گیر نکرد
- آیا الکساندر دوما میتواند سینمای فرانسه را نجات دهد؟/ یادداشت محمد حقیقت
- دو فیلم خاطرهساز روی آنتن تلویزیون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





