بخش رقابتی اصلی جشنواره کمرا ایمیج امسال با ریاست کیت بلانشت برندگانش را انتخاب میکند.
به گزارش سینماسینما، کیت بلانشت به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی سی و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم سینمایی کمرا ایمیج انتخاب شد.
بلانشت با تاکید بر این که حضور در کمرا ایمیج رویایی است که به حقیقت پیوسته از فیلمها به عنوان رعد و برقی که در یک بطری جا گرفتهاند یاد کرد و گفت این شانس را داشته که با برخی از صاعقهگیران بزرگ کار کند و کار با همین سینماگران نحوه کار و نگاه وی به جهان را برای همیشه تغییر داده است.
بسیاری از فیلمهای این بازیگر که برنده ۲ جایزه اسکار شده در کمرا ایمیج هم با تحسین روبهرو شدهاند. وی نخستین نامزدی اسکارش را برای ایفای نقش ملکه الیزابت اول در فیلم «الیزابت» به دست آورد، که آن فیلم قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری سال ۱۹۹۹ کمرا ایمیج را برای فیلمبردار رمی آدفاراسین دریافت کرد.
سال ۲۰۰۸ بلانشت ۲ نامزدی اسکار کسب کرد؛ یکی نامزدی بهترین بازیگر زن برای «الیزابت: دوران طلایی» و دیگری بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «من آنجا نیستم» که برای اد لاخمن قورباغه برنزی را به ارمغان آورد. در سالهای اخیر هم او برای بازی در فیلمهای «کارول» و «تار» نامزد جایزه اسکار شد که هر ۲ به ترتیب جایزه قورباغه طلایی را برای فیلمبرداران خود اد لاخمن و فلوریان هافمایستر دریافت کردند.
بلانشت در کنار اندرو آپتون و کوکو فرانسینی، از بنیانگذاران و مدیر کمپانی «درتی فیلمز» است که شرکت سازنده فیلم «پسر جدید» وارویک تورنتون بود و سال ۲۰۲۳ قورباغه طلایی کمرا ایمیج را دریافت کرد.
سی و دومین دوره جشنواره کمرا ایمیج از ۱۶ تا ۲۳ نوامبر (۲۶ آبان تا ۳ آذر) در تورون، لهستان برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ رقابت کیت بلانشت و برندن فریزر
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
- همکاری ترنس مالیک و کیت بلانشت در یک پروژه واقعیت مجازی
- داستان یک هیولای انساننما/ نگاهی به فیلم «کوچه کابوس»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





