مراسم هشتادونهمین دوره اسکار حاشیههای بسیار داشت، که یکی از آنها پخش تصویر فردی زنده در کلیپ یادبود درگذشتگان بود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی از ابتدا مشخص بود که این دوره از مراسم اسکار تحت تاثیر اعتراضهای هالیوود به سیاستهای ترامپ قرار خواهد گرفت و اما کسی به ذهنش خطور نمیکرد که در پایان مراسم نام برنده جایزه بهترین فیلم را اشتباه اعلام کنند.
اما این پایان ماجرای اشتباهات اسکار هشتادونهم نبود. در اشتباهی دیگر هنگام پخش کلیپ بزرگداشت درگذشتگان سرشناس دنیای هنر و سرگرمی در سال گذشته، تصویری از جن چپمن تهیهکننده سرشناس استرالیایی پخش شد که البته در قید حیات است.
ماجرا از این قرار است که در این کلیپ قرار بود تصویری از جنت پترسون طراح لباس استرالیایی فیلمهایی چون «پیانو» و «ستاره درخشان» پخش شود که اکتبر سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت. در کلیپ نام و مشخصات پترسون درست درج شده بود، اما به جای عکس خودش عکس جن چپمن قرار گرفته بود.
چپمن با اعلام اینکه زنده و سلامت است، گفت: «استفاده از عکس من به جای دوست قدیمیام پترسون بسیار ناراحتکننده بود.» این دو در فیلم «پیانو» همکاری کرده بودند.
آکادمی علوم و هنرهای سینما هنوز هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است. در بخش بزرگداشت درگذشتگان این دوره از مراسم اسکار تصویری از عباس کیارستمی کارگردان نامآشنای ایران نیز پخش شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- «پیانو» بهترین انیمیشن استاپموشن جشنواره اسپانیایی شد
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





