تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196129

سینماسینما، محمد حقیقت: هفتاد و هفتمین جشنواره کن یک ماه دیگر شروع می‌شود و یکی از آثار کنجکاوی برانگیز مسابقه، «الماس نتراشیده» اولین ساخته بلند خانم اگات ریدینگر از فرانسه است.

فیلم او به همراه فیلم‌های دو کارگردان زن دیگر که در مسابقه شرکت خواهند کرد، جزو ۱۹ فیلم اعلام شده هستند و قرار است به رقابت سخت با بزرگان سینما همچون فرانسیس فورد کاپولا، دیوید کراننبرگ، ژاک اودیار، جیا ژانگ که، یورگوس لانتیموس، پل شریدر، پائولو سورنتینو و غیره بپردازد.

با توجه به اینکه سال گذشته نخل طلا به یک کارگردان زن (ژوستین تریه)، رسید، پرسش برخی از منتقدین در پاریس این است که امسال چه جایگاهی در انتظار اگات ریدینگر‌ خواهد بود؟ آیا همه را شگفت زده خواهد کرد، همچنان که قبلا فیلم‌های اول کارگردانان در مسابقه، بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند از جمله، «عناصر جنایت» از لارس فون تریه ۱۹۸۴، «سکس، دروغ‌ها و ویدیو کاست» ساخته استیون سودربرگ ۱۹۹۹، «پسر شاول» ۲۰۱۵، از نمس و غیره.

خانم اگات ریدینگر کار خود را از سال ۲۰۰۵ شروع کرد و سه فیلم کوتاه  «سال گذشته در پاریس تورتنس را ملاقات کردم» (۲۰۰۵)، «منتظر ژوپیتر هستم» (۲۰۱۷) و Eve (حوا، ۲۰۱۸) را ساخته است.

فیلم کوتاه آخرش در جشنواره کلر مون شرکت کرد و مورد توجه قرار گرفت. اولین فیلم بلندش «الماس نتراشیده» بنوعی ادامه همین فیلم است که به دنیای تله رئالیته (برنامه تلویزیونی) می‌پردازد که مسابقاتی با شرکت مردم برگزار می شود. این فیلم داستان دختری است بنام فیان ۱۹ ساله که با مادر و خواهر کوچکش در شهرستانی زندگی می‌کند. او عاشق زیبایی است و می‌خواهد خود را به نمایش بگذارد. تلاش می‌کند در برنامه مشهوری به نام «معجزه در ایسلند» شرکت کند تا موقعیتی بدست آورده و مورد توجه قرار گیرد. وی می‌خواهد از واقعیات پیرامون خود فرار کند، ولی زندگی‌اش با شرکت کردن در آن برنامه عوض می‌شود.

سناریست فیلم خود کارگردان است و بازیگر ان اصلی فیلم اغلب ناشناس هستند که عبارتند از مالو خبیزی، ایدیر ازوگلی، آندره‌آ بسکوند.

مدت زمان فیلم ۱۰۳ دقیقه است. کانال تلویون آنتن ۲ فرانسه و ژرمن فیلم از سرمایه گذاران فیلم هستند و کمپانی پیرامید پخش آن‌را به عهده دارد.

«الماس نتراشیده» یکی از پنج فیلم فرانسوی در مسابقه جشنواره کن است. در روز های آینده، قرار است دو یا سه فیلم دیگر به مسابقه و همچنین دو، سه فیلم هم به بخش نوعی نگاه افزود شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها