۲۰۰ کشور جهان، فیلم برنده نخل طلای جشنواره امسال را خریدند.
به گزارش سینماسینما، سایت اسکرین اینترنشنال خبرداد که «پارازیت» اثر بونگ جون هو فیلمساز کره ای رکوردی خاص در تاریخ جشنواره کن به جای گذاشته و تمام رکوردهای فروش قبلی را شکسته و می رود تا به پدیده ای نو تبدیل شود.
این فیلم توانسته در هفته اول نمایش خود در کره ۳۸ میلیون و پانصد هزار دلار فروش داشته باشد که معادل چهارونیم میلیون تماشاگر در کشور کره جنوبی است. تاکنون سابقه نداشته است که یک فیلم برنده نخل طلا در هفته اول نمایش خود در سالن های سینما به چنین موقعیتی دست پیدا کند.
بالاترین فروشی که فیلم برنده نخل طلا در هفته اول نمایش خود داشته متعلق به «فارنهایت ۹/۱۱» اثر مایکل مور بود که درسال ۲۰۰۴ در آمریکا به دست آمده بود؛ این درحالی است که «پالپ فیکشن» دیگر برنده نخل طلا برای کمپانی میراماکس درسال ۱۹۹۴ توانسته بود در هفته اول نه میلیون و سیصدهزار دلار درگیشه های امریکا فروش کند.
بونگ جون هو، کارگردان کره ای فیلم، بعداز دو فیلم موفق «اوکجا» و «یخ شکن» که درخارج ساخته بود با فیلم «پارازیت» به کشورخود بازگشت و موفق ترین اثر خود تا به امروز را کارگردانی کرد.
کمپانی تهیه کننده این فیلم بعد از به دست آوردن نخل طلا آن را به حدود ۲۰۰ کشور فروخته است. این اولین بار در طول تاریخ جشنواره کن است که چنین اتفاقی رخ می دهد. این فیلم اول در کره جنوبی و سپس در فرانسه به نمایش عمومی در آمده و از اکتبر در آمریکا و سایر کشورها نمایش داده خواهد شد. کارشناسان پیش بینی می کنند که «پارازیت»، به احتمال قوی شانس بسیاری برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران و نقد «مادر» در سینما اندیشه
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- مشکلات و رویاهای فیلمسازان خارجی در هالیوود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





